Aviseringar
Rensa alla

Rockidol 2009?


Misael
Ämnesstartare

IDOL i all ära, men det finns en uppsjö med rockers där ute i Sverige som inte får chansen att komma fram. Den här hårdrocksinriktade killen t ex som inte fick vara med till slut i IDOL Men dom tar med (ryser) Johan Palm...

Kanske dags för RockIdol 2009? Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

"Sex, drugs & Idol " Njääh.


   
SvaraCitera

Nej, jag tycker verkligen inte det. Jag vill inte ha min metal förstörd av bögig kommersialism


   
SvaraCitera

Budolicious:

Nej, jag tycker verkligen inte det. Jag vill inte ha min metal förstörd av bögig kommersialism


   
SvaraCitera

jo jag tycker de skulle va roligt med ett rockidol, roligt om man känner igen några låtar också o inte massor med britney spears o skit[shake]


   
SvaraCitera
Misael
Ämnesstartare

Budolicious:

min metal förstörd av bögig kommersialism

Kommersialism kan vara farligt. Speciellt när man ska sälja skivor. [rolleyes]

Äppelkaka:

"Sex, drugs & Idol " Njääh.

Och det är skillnad på hip-hop och pop? Bling, bling, hoes and da weed... Samma sak, andra musikstilar.

WhoKnow:

inte massor med britney spears o skit

Exakt! Sveriger har såååå många rocktalanger inom sången, men dom kommer i skymundan för tuggummipop och MTV-prostitution. På så sätt förstår jag Budo, men det behöver inte bli så.


   
SvaraCitera

Misael:

Kommersialism kan vara farligt. Speciellt när man ska sälja skivor. [rolleyes]

Metalartisterna har aldrig tjänat sina stora pengar på skivförsäljning


   
SvaraCitera
Misael
Ämnesstartare

Budolicious:

Metalartisterna har aldrig tjänat sina stora pengar på skivförsäljning

Jaså?

Aja.. skitsamma. Nu var det Rock Idol 2009 jag utlyste. Inte "Metal Idol" [wink]


   
SvaraCitera

Misael:

Jaså?

Si padre


   
SvaraCitera

Ja, vad sägs om schlager idol, då vinnaren av schlageridol får en plats i melodifestivalen?

Glöm inte technoidol, där de tävlar om vem som gör den coolaste synthdängan.

Emo idol? Emo musik.


   
SvaraCitera
Misael
Ämnesstartare

Vi håller oss till "Rock Idol" till att börja med. Schlager täcks redan av vanliga Idol. Techno och Emo är för stilinriktat. Rock täcker ett större område, liksom pop. [smile]


   
SvaraCitera

Misael:

Kanske dags för RockIdol 2009? Vad tycker ni?

[y]


   
SvaraCitera
Misael
Ämnesstartare

Mailade meterfilm för några dagar sen om idén och fick svar att dom skulle vidarebefordra idén om Rock Idol 2009. Hoppas inget, men det vore ju coolt ifall...


   
SvaraCitera

EDM-Idol [party]


   
SvaraCitera

Äppelkaka:

Sex, drugs & Idol

!


   
SvaraCitera