Aviseringar
Rensa alla

Röda kinder hela tiden


Ämnesstartare

Det är så att de senaste veckorna så har jag haft röda kinder konstant hela tiden! Jag har aldrig haft så här innan och nu så har jag det hela tiden, det försvinner aldrig. Det börjar bli jävligt jobbigt att gå runt med röda kinder hela tiden.
Jag är nästan alltid hur varm som helst på både hals/nacke, kinderna och pannan.

Vet någon vad problemet kan vara? Och borde jag söka vård?


   
Citera
Ämnesetiketter

ja, sök sjukvård om du känner att det är ett problem för dig. personligen kan jag tycka att det ser gulligt ut Rodnar


   
SvaraCitera

Jag hååler med S3on.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte att det ser gulligt ut, är sjukt jävla jobbigt att alltid vara röd i ansiktet. Kan jag vara allergisk mot någonting? I neutralt läge så är dom röda men inte jätte. När jag får lite sol på mig så blossar dom upp, samma när jag sitter framför datorn.


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt vad du menar för typ av röd. Mennar du rodnad? För jag har lidit av rodnad och jag tror att det är återfuktande salvor som gjort att det minskat. Men jag har ju alltid haft det och ditt värkar ju kommit den senaste tiden. Kanske är allergisk eller rosasia. Men kontakta vårdcentral eller skolsköterska om du går i skolan.


   
SvaraCitera

Theswede:
Bryr mig inte att det ser gulligt ut, är sjukt jävla jobbigt att alltid vara röd i ansiktet. Kan jag vara allergisk mot någonting? I neutralt läge så är dom röda men inte jätte. När jag får lite sol på mig så blossar dom upp, samma när jag sitter framför datorn.

Hm, det låter konstigt. Som S3on sa, gå till doktorn och kolla dig i fall att du är alergisk eller känslig mot något.

En fråga: blir du räd i hela ansiktet eller bara typ rödare om kinderna? Det blev visst två frågor. Hur rött är dina kinder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir bara röd på kinderna. I neutralt läge så är det så här (Inte jag på bilden, är en kille). bild-4_201942785.jpg

Men när jag sitter framför datorn, får sol på mig eller allmänt random ibland så ser det ut så här. (Inte jag på bilden, utan båda två är tagna från google.) 
2693.jpg


   
SvaraCitera

Theswede:
Blir bara röd på kinderna. I neutralt läge så är det så här (Inte jag på bilden, är en kille). bild-4_201942785.jpg

Men när jag sitter framför datorn, får sol på mig eller allmänt random ibland så ser det ut så här. (Inte jag på bilden, utan båda två är tagna från google.) 
2693.jpg

Kanske torr eller allergiskt. Sök vård!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes, ska söka vård. Känns som min temperatur i kroppen inte stämmer, känns som jag har feber hela tiden när jag känner på pannan. Samma på halsen och nacken, känns som det är över 42 grader. 


   
SvaraCitera

Vårdis vet nog, annars hudläkare! 

Hoppas det blir bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar! Jag kommer att uppdatera här efter jag varit hos vårdcentralen.


   
SvaraCitera

Täck med foundation. 


   
SvaraCitera

Theswede:
Blir bara röd på kinderna. I neutralt läge så är det så här (Inte jag på bilden, är en kille). bild-4_201942785.jpg

Men när jag sitter framför datorn, får sol på mig eller allmänt random ibland så ser det ut så här. (Inte jag på bilden, utan båda två är tagna från google.) 
2693.jpg

Sök vård helt enkelt. Det där verkar vara en onaturlig reaktion, du ska inte behöva ha det så grabben fan de är ju pinsamt, kan ju bli pinsamt för en tjej också men iaf.

Du kan säkert få någon kräm mot röd hy. Sök upp hudläkare och fråga om råd!


   
SvaraCitera