Aviseringar
Rensa alla

röda märken efter finnar som aldrig försvinner


Ämnesstartare

det kan hända ibland att efter jag haft finnar, när själva finnen försvinner så blir det ett rött märke kvar, liksom i huden .
har haft endel såna jättelänge och det verkar ju bara bli fler och fler om jag får finnar nån annanstans. jag klämmer inte finnarna eller nåt utan låter dom oftast försvinna av sig själv.

varför blir det såhär och finns det nåt sätt att få bort dom, nån kräm eller liknande ?
inte kul att få röda märken som aldrig försvinner, så det ser ut som att jag har en massa finnar fast jag inte har det egentligen.


   
Citera

testa sola, funkar på finnar iaf, huden blir lite torrare^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men det handlar ju inte om att torka ut finnar nu, alltså själnva finnarna är ju borta men det är röda märken i huden bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

testa sola, funkar på finnar iaf, huden blir lite torrare^^

oj glömde citera


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

oj glömde citera

knepigare det, ingen aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får så med. Ingen aning vad man kan göra åt det. Vänta och se, kanske?


   
SvaraCitera

Jag har också så på en del ställen. Men det dyker mest upp efter kvisslor... Har ingen lösning däremot. [y]


   
SvaraCitera

Bandslipen är där för att användas. Dra den över de utsatta områderna och jag lovar dig att de röda märkena kommer försvinna på nolltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har Cancer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Jag får så med. Ingen aning vad man kan göra åt det. Vänta och se, kanske?

aa men det är ju bara det att dom blir inte färre direkt av att man väntar, det blir mer och mer efter jag har haft nya finnar på andra ställen


   
SvaraCitera

Hade samma problem när jag var lite yngre, har några märken kvar.
Jag lät dem bara vara, och med tiden blev dem mindre.

Grymt irriterande, håller med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

aa men det är ju bara det att dom blir inte färre direkt av att man väntar, det blir mer och mer efter jag har haft nya finnar på andra ställen

Blir det så efter varje finne eller bara några? Kan ju prova att använda något finnmedel, då kanske inte sånnadär märken uppstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Blir det så efter varje finne eller bara några? Kan ju prova att använda något finnmedel, då kanske inte sånnadär märken uppstår.

inte efter varje direkt, efter endel bara. kanske efter dom stora.
jag tror inte på finnmedel typ, eller brukar väl tvätta ansiktet med "cleaning lotions" och sånt men vet inget finnmedel direkt som funkar, inte clearasil och sånt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

inte efter varje direkt, efter endel bara. kanske efter dom stora.
jag tror inte på finnmedel typ, eller brukar väl tvätta ansiktet med "cleaning lotions" och sånt men vet inget finnmedel direkt som funkar, inte clearasil och sånt iaf.

Tur det iaf.

Nej, ska jag vara helt ärlig är jag inte så mycket inne på finnmedel heller. Jag använder bara ansiktsvatten från O'... O'... le.. Ja, du vet. Och så någon dag-och nattkräm som ska återfukta lite.
Du kan alltid kolla runt lite, om du känner för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick röda små fläckar efter mina förrförra sommaren. Med lite sol försvann dom direkt!


   
SvaraCitera