Aviseringar
Rensa alla

Röda utslag på smalbenen


[sad]cunt

ska fråga lounge ist


   
SvaraCitera

That shit's whack!

Ja, inte så kul att ha på sig shorts med de där utslagen. Skulle nog uppsökt läkare jag med.


   
SvaraCitera

Tickstart:

cuntska fråga lounge ist

men jag sa ju jaaa


   
SvaraCitera

Fingerprints:

men jag sa ju jaaa

vet ju hur seriös du e!! ne don't bother glöm att ja sa nåt![blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

vet ju hur seriös du e!! ne don't bother glöm att ja sa nåt!

nähäpp, får väl glömmare rå


   
SvaraCitera

mm göre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

säker på att du inte utvecklat någon allergi?

Inte helt säker, kan ha utvecklat allergi men har ingen aning om mot vad i så fall.

Fingerprints:

har du solat eller något?

Nej, jag solar aldrig. Har dock blivit solbränd några gånger men syftet har inte varit att sola.

Fingerprints:

ser lite ut som psoriasis

Tror inte det är det. Läst att man ska få röda och torra, fjällande utslag då.

Vissa innehåller genomskinlig vätska som går att klämma, precis som en finne. Bara några få dock.
Vårdcentralen tar jag kontakt med på måndag. Skulle det bli outhärdligt får det bli lasarettet imorrn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag vet vad jag har, har två likadana trådar på två andra forum o på det ena skrev en användare att jag har bältros. http://www.1177.se/Gavleborg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Baltros/
Symptomen stämmer in perfekt.


   
SvaraCitera

Ser ju inte såå farligt ut som många verkar tycka. Om du inte har nedsatt AT, feber eller liknande så kan du vänta till familjeläkarmott öppnar.


   
SvaraCitera

Spelarn:

Inte helt säker, kan ha utvecklat allergi men har ingen aning om mot vad i så fall.

ny tvål/tvättmedel eller något?

fast du borde du ej bara få på smalbenen kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Ser ju inte såå farligt ut som många verkar tycka. Om du inte har nedsatt AT, feber eller liknande så kan du vänta till familjeläkarmott öppnar.

Vet inte om det är farligt men det har blivit värre. På den högra foten bränner det och den har svällt. Men jag har varit till akutmottagningen idag, dom tog blodprover, kollade hjärtpuls o blodtryck, fotade benen. Dom lyssnade även på lungorna och tyckte att dom knarrade lite grann så dom ska boka en tid för röntgen och en tid på hudvårdskliniken. Några blodprov var inte klara än (dom tog 9 st) men allt annat verkade bra. Skulle det bli värre imorrn får jag åka till akutmottagningen igen (eller akuten om det är riktigt illa).

Blivande_japan:

ny tvål/tvättmedel eller något?

Har ny tvål men jag har aldrig använt den på benen, bara på händerna. När jag duschar använder jag endast schampo, tvättar kroppen med löddret och har alltid använt samma schampo. Har inget nytt tvättmedel eller sköljmedel.

Enligt läkarna kan det vara en infektion jag fått. Och om det hade varit bältros skulle det bara sätta sig på ena sidan av kroppen, i det här fallet har jag på båda benen så dom tvivlade på att det skulle vara det.

Fy fan, kom dit klockan 12:00 o kom hem klockan 20:45(!). Medicinläkaren hade ett akutfall så jag fick vänta i lite över 5 timmar. Men i väntrummet fanns det intressanta tidningar att läsa och sen tittade man på TV.


   
SvaraCitera

Spelarn:

Vet inte om det är farligt men det har blivit värre. På den högra foten bränner det och den har svällt. Men jag har varit till akutmottagningen idag, dom tog blodprover, kollade hjärtpuls o blodtryck, fotade benen.

Usch det låter otroligt jobbigt. Hoppas det ordnar upp sig för dig. Uppdatera gärna hur det går.


   
SvaraCitera

Spelarn:

Fy fan, kom dit klockan 12:00 o kom hem klockan 20:45(!). Medicinläkaren hade ett akutfall så jag fick vänta i lite över 5 timmar.

akuten i sverige är så tragisk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Usch det låter otroligt jobbigt. Hoppas det ordnar upp sig för dig.

Det är jobbit men Alvedon lindrar det hela, tog en i morse o har inte så ont nu men smärtan är på väg tillbaka. Får ta en till på kvällen så jag kan sova.

Tennsoldaten:

Uppdatera gärna hur det går.

Det ska jag göra.

Blivande_japan:

akuten i sverige är så tragisk...

Har inte sån koll på den svenska sjukvården, hör en massa klagomål om den men jag tror att vissa överdriver. I det här fallet tog det lång tid p.g.a att medicinläkaren hade fått ett akut-fall och då måste han ta det först förstås.

Men jag tror det hela kommer lösa sig.


   
SvaraCitera

Spelarn:

Har inte sån koll på den svenska sjukvården, hör en massa klagomål om den men jag tror att vissa överdriver.

Är mest i Stockholm jag kommit i kontakt med den, vet ett flertal personer som behövt vänta timmar innan de fått sytts. Blev inkörd med ambulans akut då jag hade fruktansvärda magsmärtor förra sommaren, efter flera timmar hade ingen ens pratat med oss trots att jag hade så ont att jag låg och skrek någon timme. Till slut gick det över så vi kunde åka hem istället...


   
SvaraCitera