Aviseringar
Rensa alla

Rödaprickar! svara seriöst.


Ämnesstartare

Jag rakade mig där nere iförrgår, med rakgel och använde RFSU Nice n' Cool, för att slippa rödaprickar.. Men det funkade tydligen inte. Jag är helt jävla röd där nere och det svider dessutom. Vad kan jag göra nu i efterhand för att få bort dem? Jag känner också att jag vill raka bort stubben som kommit nu undr det här två dagarna, men är rädd att prickarna ska bli värre..

Så alltså vad ska jag göra? 🙁

Hjälp mig snälla >.<


   
Citera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt vad du ska göra men din hud har troligtvis reagerat kemikalierna i RFSU Nice and Cool men du ska verkligen inte raka bort stubben som nu har växt ut efter två dagar när du troligtvis har fått ett allergiutslag, duscha/skölj kallt, sen kan du även ringa till RFSU Nice and Cool och berätta vad som har hänt, det har säkert hänt någon tidigare så förhoppningsvis så hjälper dom dig


   
SvaraCitera

Smörj in med vitt vaselin, samt med någonting med alkohol i.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

allergiutslag

Inte säkert, det är ganska vanligt att det händer vare sig man använder något medel eller inte.

Jag har hört att det fungerar bättre att vaxa eller använda epilator, och använda väldigt mycket after shave när man är klar. Sånt här är vanligt första gången man rakar sig då huden där nere väldigt lätt blir irriterad.


   
SvaraCitera

isola:

samt med någonting med alkohol i.

Men varför ska alla tvunget säga så, det kan ju bli värre om man använder alkohol, gah.

Använd en alkoholfri anti-bakteriell gel istället, om du kan. Alkohol torkar ut huden och gör den ännu mer irriterad


   
SvaraCitera

isola:

alkohol

Lösningen på alla problem.


   
SvaraCitera

Mawns:

Men varför ska alla tvunget säga så, det kan ju bli värre om man använder alkohol, gah.

Det svider och blir rött till en början av alkohol, ja. Men det tar bort och renar irritationen. [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Det svider och blir rött till en början av alkohol, ja. Men det tar bort och renar irritationen.

Finns alkoholfria varianter där man slipper torka ut fittan [no-no]


   
SvaraCitera

Mawns:

Finns alkoholfria varianter där man slipper torka ut fittan [no-no]

Men de är inte lika bra, och man ska inte ha det på slemhinnorna [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Men de är inte lika bra, och man ska inte ha det på slemhinnorna

Tror inte du förstår hur vissa reagerar på alkohol. I många fall så är det faktiskt alkoholen som leder till irritationen, så jag skulle inte kalla alkoholbaserade produkter för bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jag har hört att det fungerar bättre att vaxa eller använda epilator

Har också hört att vaxning ska vara bättre, men epilator? Gör säkert jätte ont, lite för ont ..
Jag noppade mina ögonbryn en gång och var så uttråkad så jag testade faktiskt att dra bort några hårstrån där nere, gjorde faktiskt inte ondare än att noppa ögonbrynen och fick ett bra resultat. Dock var det någonting jag bara spontant testade och skulle aldrig orka noppa hela, det lär nog göra förbaskat ont

En gång använde jag billigt balsam istället för rakgel eller någon annan kräm, tror att jag fick röda prickar på benen och "där nere" men inte under armarna


   
SvaraCitera

Mawns:

Tror inte du förstår hur vissa reagerar på alkohol. I många fall så är det faktiskt alkoholen som leder till irritationen, så jag skulle inte kalla alkoholbaserade produkter för bättre.

Man kan reagera på allt, men alkohol är antiinflammatoriskt. Man får testa sig fram helt enkelt.


   
SvaraCitera

isola:

men alkohol är antiinflammatoriskt.

Som sagt så finns det alternativ som är precis lika antibakteriella och antiinflammatorisk som alkohol men som inte torkar ut huden, hur svårt är det att förstå? [zzz]


   
SvaraCitera

Mawns:

Som sagt så finns det alternativ som är precis lika antibakteriella och antiinflammatorisk som alkohol men som inte torkar ut huden, hur svårt är det att förstå? [zzz]

Huden blir inte särskilt uttorkad om man har rätt creme


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Dock var det någonting jag bara spontant testade och skulle aldrig orka noppa hela, det lär nog göra förbaskat ont

Fast en epilator tar kanske trettio hårstrån, om inte fler, i sekunden. Så ork är det väl inte så mycket snack om, men smärtan däremot.


   
SvaraCitera