Aviseringar
Rensa alla

rök - tobak


Ämnesstartare

bildar tobak celluliter?
är det svårare att bränna fett om man röker?


   
Citera

alla såm räker ställer sej upp


   
SvaraCitera

Jag vet inte om tobak bildar celluliter, men cigaretter innehåller otroligt många ohälsosamma tillsatser.

Fazhion:

är det svårare att bränna fett om man röker?

Egentligen så är det lättare att gå ned i vikt om man röker, man tar sig ett bloss då man känner hunger eller sötsug.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Egentligen så är det lättare att gå ned i vikt om man röker, man tar sig ett bloss då man känner hunger eller sötsug.

okej,tavk


   
SvaraCitera

Fazhion:

är det svårare att bränna fett om man röker?

Man får ju svårare å springa å anstränga sig å så [rolleyes]

Plus att du luktar skit och visa människor undviker dig pga det [y]


   
SvaraCitera

Fazhion:

okej,tavk

Jag vet inte om det är korrekt, bara en teori eller tanke jag hade.

Men eftersom att jag inte tror att du är ohälsosamt överviktig så är tobaken mer ohälsosam för dig än din så kallade övervikt.


   
SvaraCitera

Det var roligt. Det var det faktiskt. Ingen som helst tvekan om det.


   
SvaraCitera

PFff, du tappar ju kondition och energi av att röka vilket gör det svårare att motionera.

Dessutom förstör rökning huden på andra sätt i och med att det försämrar blodomloppet och förgiftar huden ytligt (främst fingrarna dåra).

Jellybeans:

Egentligen så är det lättare att gå ned i vikt om man röker, man tar sig ett bloss då man känner hunger eller sötsug.

Rökningen är ingen substitution och att avstå från måltider är inte bara ohälsosamt men dessutom kontra-produktivt om man vill få en bättre kropp.

Tänk istället så här, när man är rökare är man röksugen mer eller mindre helatiden förutom när man röker och den närmsta tiden efter man rökt, när man är röksugen blir man nervös och känner att man behöver något vilket kanske leder till små-ätande.

Alternativt så skippar man frukosten för att man röker och hinner bli stört hungrig vid lunch och överäter vid den måltiden.


   
SvaraCitera

rök o var glad, livet är endo inte l0ngt


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera