Aviseringar
Rensa alla

Röka flugsvamp


Smilen
Ämnesstartare

Har jag fel eller får man en drogliknande effekt av att röka flugsvamp? 

Dör man av att röka svampen? 


   
Citera

Den enda svamp som går och röka är Röksvampen,lol Allt annat som toppisar drar man ut kemikalierna och dricker det!  


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

testa så vet du sen ;D


   
SvaraCitera
soviet

om man inte dör så får man nog ett jävligt dåligt rus istället


   
SvaraCitera

idiotiskt att röka svamp, förväll/koka och ät istället så slipper du andas in sporer


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Rök skiten och bli drogad som fan eller dö


   
SvaraCitera

Testa. 


   
SvaraCitera

1. Håll dig borta från flugsvamp.

2. Vill du testa svamp så ska den ätas lämpligtvis Toppslätskivling (Psilocybe semilanceata) som växer i var- och varannan häst- och kohage sommar och höst. Naturligtvis ska svampen ätas färsk... INTE torkad!


   
SvaraCitera

stortrollet: Naturligtvis ska svampen ätas färsk... INTE torkad!

Vad för roll menar du att det spelar?


   
SvaraCitera

Jungman: Vad för roll menar du att det spelar?

Det har ingen betydelse vad det än är man torkar. Kryddor eller svamp. Allt tappar i effekt vid torkningen. Fråga mig inte varför utan detta är ett vetenskapligt vedertaget faktum.
Sedan har det väl iof sig ingen betydelse. Ät 10 färska svampar på sommaren eller 20 torkade på vintern. Vill du inte äta den dubbla mängden torkade så får du vänta till nästa sommar.


   
SvaraCitera

skillnad på dragon och koriander, skillnad på toppis och cubensis

inte dubbla mängden, snarare *1,03


   
SvaraCitera

stortrollet: Det har ingen betydelse vad det än är man torkar. Kryddor eller svamp. Allt tappar i effekt vid torkningen. Fråga mig inte varför utan detta är ett vetenskapligt vedertaget faktum.

Givetvis, men psilocibyn är rätt stabilt och bör inte direkt vara någon märkbar skillnad på färsk eller torkad
enligt:

verkar mängden variera mer mellan olika svampar än hur färska dem är


   
SvaraCitera

thl*kt N.: inte dubbla mängden, snarare *1,03

Det är ju svårt att avgöra mängden Psilocybin i olika svampar utan att göra vetenskapliga labtester på dom men eftersom man inte kan överdosera dom så är det ju bara att smälla i sig dom.

Fakta från i somras. Jag var ut och plockade några hundra svampar en förmiddag. Lade sex färska svampar på en knäckebrödskiva när jag kom hem och effekten kom efter ca 20 minuter. Helt ok effekt.

Torkade resten. En månad senare tog jag ca 25 torkade svampar. Tämligen blygsam effekt efter 30 minuter. Tog då ytterligare ca 50 svampar. Fick då en effekt som motsvarade de 6 färska svamparna jag hade tagit en månad innan.

Att samtliga var Toppslätskivling är 100% säkert eftersom jag plockade samtliga i samma hage inom bara 50 - 100 kvm yta. Däremot kan jag naturligtvis inte uttala mig om mängden Psilocybin varierade kraftigt mellan de olika svamparna.


   
SvaraCitera

Jungman:  verkar mängden variera mer mellan olika svampar än hur färska dem är

Vilket iof sig skulle kunna vara en förklaring (se inlägget ovan).


   
SvaraCitera