Aviseringar
Rensa alla

Röka vanligt papper?!


Ämnesstartare

Har en polare som inte har råd att röka vanliga cigg utan tar en bit A4-papper och rullar till en cigg och röker. Jag vet ingenting om hur farligt det är så jag kan inte säga till honom riktigt. Är det någon som vet om det är farligt? Alltså jag vet att rök i sig inte är bra att få i sig, men ett A4-papper? 


   
Citera

tjockare papper innebär mer papper att röka, sen vet man aldrig om blekmedel osv. skiljer sig från det som används till cigaretter

Hur lyckas denne ens rulla ihop sådant papper till något som hänger ihop ordentligt och går att röka?


   
SvaraCitera

Det är ju ändå nikotinet som man är beroende av?...


   
SvaraCitera

Låter halvt riskabelt, med tanke på ev. blekmedel och sånt skit. Men framförallt måste det ju bli jobbigt att röka, med tanke på att pappret är så pass tjockt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han säger typ att han inte vill bli beroende av nikotinet så han viker ett A4-papper typ.. 
Sen tror jag bara att han tar halsbloss. Inte lönt om man frågar mig, bara dumt. 
Men skulle vilja säga till han att det är farligt, men jag vet ju inte. 


   
SvaraCitera

TTLOVER: Han säger typ att han inte vill bli beroende av nikotinet så han viker ett A4-papper typ..

varför skulle han inte bli beroende av nikotin för att han använder annat papper
eller menar du att han enbart röker papper?
Det är mer efterblivet än att röka tobak i sådana fall, slita på lungorna helt i onödan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han röker helt vanligt papper... så onödigt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om han bara tar halsbloss sliter det väl inte på lungorna? 


   
SvaraCitera

TTLOVER:
Han säger typ att han inte vill bli beroende av nikotinet så han viker ett A4-papper typ.. 
Sen tror jag bara att han tar halsbloss. Inte lönt om man frågar mig, bara dumt. 
Men skulle vilja säga till han att det är farligt, men jag vet ju inte. 

GalenGalenGalen

Då får väl 'na skaffa en e-cigg då. Kostar inte så mycket och håller länge. Bara urbota dumt att röka ett jävla papper.


   
SvaraCitera

TTLOVER:
Men om han bara tar halsbloss sliter det väl inte på lungorna? 

halsbloss sliter på lungorna... du tänker på munbloss


   
SvaraCitera

Säg till din kompis att han är korkad som gör så.

Man ska inte vara korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, precis 🙂 


   
SvaraCitera

hahah åh hade en kompis som gjorde det när vi andra rökte cigaretter. provade några ggr men det var väl ingen höjdare direkt. åh minnen <3


   
SvaraCitera

Har inte A4 blekningsmedel?


   
SvaraCitera

E-cigg är tydligen 10gg farligare än vanliga cigaretter har jag läst i tidningen som några forskare hade kommit fram till.

Om din kompis bara röker papper så kan du säga till honom att hans lungor kommer bli allt sämre med tiden och att han förmodligen kommer behöva förtidspensionera sig och få ännu mindre pengar i pension och leva som fattigpensionär.
Sen kan han ju byta lungor men det kostar ju också så det bekostas ju av staten och då man inte ens förtjänar nya lungor egentligen. Mest av allt så förstör han enbart för sig själv och om han nu är fattig så borde han strunta i att röka och göra bättre saker och investera de sparpengar han har i vettiga saker.


   
SvaraCitera