Aviseringar
Rensa alla

Rökare, i needz yo help


NananaBATMAN:

Jaha, så det var så enkelt!

respektlöst 🙂


   
SvaraCitera

NananaBATMAN:

Så du är rastlös? Fattar att man blir beroende, men är det lite som att hela tiden pilla med mobilen så fort man inte har annat att göra?

Nej egentligen inte, men om jag väntar på en buss så tänder jag hellre en cigg än förförs av någon skärm, är lite analog av mig.


   
SvaraCitera

S3ON: Men så började jag få vänförfrågningar på FB, och som jag törstades efter bara minsta lilla sociala sällskap emellanåt blev det att jag tog min cykel och drog iväg på dessa "SPS" (Smoke vid potatiskällaren) & "SU" (smoke vid utsikten) osv..

Haha vafan. 


   
SvaraCitera

dazed: Haha vafan.

Vadå? Ledsen


   
SvaraCitera

S3ON:

Vadå? Ledsen

Gillade dessa NATO-typförkortningar för dessa iaf till synes ganska triviala sammankomster.


   
SvaraCitera

dazed:

Gillade dessa NATO-typförkortningar för dessa iaf till synes ganska triviala sammankomster.

Där ser man! Cool


   
SvaraCitera

en cigg kan vara så mycket..........
ganska ofta är det själva ritualen runt ciggen som är viktigast. känslan av att man kan gå ifrån/ut en stund, belöna sig själv. och så känns det lugnt i kroppen. 
om jag är full kedjeröker jag. går lätt åt två paket på en kväll. det är ett annat sug då. som att äta godis till ölen, bara det att man röker "godisen" istället. 
sen kan en cigg också vara en bra orsak för att snacka lite skit. 
jag tycker om att snacka skit. 


   
SvaraCitera

det kan vara en go rutin också. 


   
SvaraCitera

The NR 1 anledningen att jag går ut frivilligt. Känns bra, kan lugna mig en stund utan oro eller tänkta och fokusera mig på ett problem jag har. Känns bra.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: oro

Glömde det.. Ibland när jag är orolig över nåt, kan vara när jag inbillar mig över någon sjukdom jag tror att jag har.. (lätt hypokondri) så går det över med en cigg.. Ganska osannolikt med tanke på alla sjukdomar man med cigg riskerar att få!! Galen


   
SvaraCitera