Aviseringar
Rensa alla

Rökning, coolt och snyggt? Varför?


Ämnesstartare

Vad tror ni ligger bakom åsikten att det är coolt att röka, och att det ser snyggt ut när folk röker?


   
Citera
time
 time

Decennier och decennier av otroligt bra PR-jobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Decennier och decennier av otroligt bra PR-jobb.

Synd att folk fortfarande inte ser genom detta.


   
SvaraCitera
time
 time

Razor:

Synd att folk fortfarande inte ser genom detta.

Det är lättare att slå igenom med något som är lite självdestruktivt än vad det är att jobba mot något med argumentet "det är dåligt för dig att göra detta/det är hälsosamt att inte göra detta". Finns hur många som helst som hellre väljer det som är lite förbjudet och spännande än det som är strikt och hälsorelaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mest det är äckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Decennier och decennier av otroligt bra PR-jobb. 

Det borde dock finnas psykologiska förklaringar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte coolt eller på något annat sätt positivt att röka. Jag säger som rökare samma sak irl som jag skriver nu om jag får någon fråga om rökning eller om någon jag inte visste röker ber o få en cigg: "Du borde inte röka, rökning kostar bara pengar och är dåligt för hälsan."

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sexigt med självskadebeteende"

typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röka är socialt brukar folk säga 

dålig ursäkt för stela personer, när man inte har något att säga kan man ju ta några bloss 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
röka är socialt brukar folk säga 

dålig ursäkt för stela personer, när man inte har något att säga kan man ju ta några bloss 

Man kan också dricka vatten 


   
SvaraCitera
time
 time

Exodus:

Det borde dock finnas psykologiska förklaringar 

time:

Det är lättare att slå igenom med något som är lite självdestruktivt än vad det är att jobba mot något med argumentet "det är dåligt för dig att göra detta/det är hälsosamt att inte göra detta". Finns hur många som helst som hellre väljer det som är lite förbjudet och spännande än det som är strikt och hälsorelaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det är inte coolt eller på något annat sätt positivt att röka. Jag säger som rökare samma sak irl som jag skriver nu om jag får någon fråga om rökning eller om någon jag inte visste röker ber o få en cigg: "Du borde inte röka, rökning kostar bara pengar och är dåligt för hälsan."

Men du röker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Man kan också dricka vatten 

eller prata lite om vädret 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det är lättare att slå igenom med något som är lite självdestruktivt än vad det är att jobba mot något med argumentet "det är dåligt för dig att göra detta/det är hälsosamt att inte göra detta". Finns hur många som helst som hellre väljer det som är lite förbjudet och spännande än det som är strikt och hälsorelaterat.

Människan är en korkad art, vad ska man säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Menar vrf man tycker folk som röker e coola. Typ brad pitt  eller johnny depp med en cigg i munnen är tydligen sexigt?


   
SvaraCitera