Aviseringar
Rensa alla

RÖKNING !!


emelie
Ämnesstartare

jag har rökt i 3 år nu snart och jag har försökt sluta innan men det funkar inte , och jag älskar och träna och springa men det går ju inte så bra nu när man har fått så sjukt dålig kondition pg av rökningen. 

jag har provat att ta nikotintuggummi och nikotinplåster och nikotintabletter och elcigg men inget funkar. av tuggummina blir jag bara mer röksugen av, och plåstrens blir jag yr av rätt obehaglig känsla, och av tabletterna så blev det samma reaktion som med tuggummina. och elciggen är ju helt jävla värdelös 

har någon bra tips eller vet hur man ska göra? 


   
Citera

Skaffa viljestyrka


   
SvaraCitera

trollolol


   
SvaraCitera

Ba sluta


   
SvaraCitera
time
 time

Det bästa sättet är att sluta rakt av, dricka vatten när abstinensen dyker upp och bara härda ut. Röksuget försvinner snabbare än man tror, du behöver bara lida ett litet tag.


   
SvaraCitera

Syns tydligt i din text varför du inte lyckats sluta. Du har testat olika metoder och beskyller dem för att inte fungera. Redan där blir det konstigt. Det är du som måste bestämma dig för att sluta. Inte luta dig mot att ett plåster eller liknande ska få dig att sluta. Det kan vara en hjälp på vägen men det är du som måste den göra aktiva handlingen att välja att sluta och avstå från att röka. Lycka till Glad


   
SvaraCitera

Jag blev beroende av att äta citroner. Testa det haha, mycket bättre beroende än rökning Blink


   
SvaraCitera

Volleyfantasten slår huvudet på spiken. Viljan måste finnas där för att du ska kunna känna att du slår dig fri från något snarare än att du uppoffrar något.

Är på sjunde månaden utan cigg nu Cool


   
SvaraCitera

Precis som andra redan skrivit så handlar det om att du faktiskt på riktigt måste sluta vilja röka, annars är det typ helt jäkla omöjligt. Försök även att sluta utan att ersätta beroendet med något annat. Jag slutade genom att bara bestämma mig för att en cigg var min sista cigg och då var det bara så. 
Kan däremot tipsa om en bok som heter "Äntligen icke-rökare", där är det en gammal rökare som diskuterar rökning och varför man gör det osv. Alltså ingen skrämselpropaganda utan bara diskussioner och analyser kring hur det egentligen fungerar i huvudet för rökare. Riktigt intressant och jag tror att den faktiskt delvis hjälpte mig att inse hur löjligt det är att röka.


   
SvaraCitera

Slutade röka januari 2013 har inte ens varit sugen sen dess!


   
SvaraCitera

Fick också väldigt bra tankar kring rökningen av Äntligen icke-rökare. Lite töntigt skriven här och var men ger bra verktyg för att åtgärda hjärntvätten man så gärna upprätthåller hos sig själv.


   
SvaraCitera

1. Gillar du att röka?
2. Vill du sluta röka?


   
SvaraCitera

säg bara nej. släng alla tändare och skit samt sluta umgås med vänner som röker ett tag. lycka till!


   
SvaraCitera

Kanalisera ditt dopaminbehov till något annat, snus, maratonlöpning, svettiga CS-matcher, bungy jump, amfetamin eller massivt porrintag.


   
SvaraCitera

emelie : och jag älskar och träna 

hoppas du råkade skriva så


   
SvaraCitera