Aviseringar
Rensa alla

Rökning


Ämnesstartare

Hur många cigg om veckan skall man röka för att undvika att bli beroende, fula tänder och dålig hälsa? Även undvika ohygienisk hy (åldring). Numera röker jag ca 5 cigg under sex månader, skulle vilja öka det till 5 cigg varje månad. Tycker det är skönt att röka, det dämpar min ångest. Låter dumt men det är sant. Är inte beroende och vill aldrig bli det, vill inte känna mig tvungen till att röka. Några förslag? Rullar ögonen


   
Citera

Rök när du vill och ta konsekvenserna av det.


   
SvaraCitera

Köp inte cigg, det är det bästa sättet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är svårt att bedöma sådant. Det är individuellt, beror på dina gener, hur hälsosam du är i övrigt, tur o.s.v.

Helst bör man röka så lite som möjligt för att minska riskerna så mycket som möjligt, d.v.s. om man vill undvika de dåliga konsekvenserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lönar sig inte att röka alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0st i livet så slipper du bli beroende.


   
SvaraCitera

Känner några riktigt gamla människor som är mellan 80-90+ som fortfarande röker, dom mår bra just nu men det är bara en tidsfråga när dom dör, visa har tur och lever länge och visa får cancer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Godis är också jävligt gott. Konsumera det istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Somskrivet... Jag är inte den personen som sympatiserar med att använda olika substanser för att påverka den psykiska känslan dramatiskt. Det finns andra sätt.

Men som de ovan skrev, så är det väl individuellt. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Rök på ! Om du vill förlora 10 år av ditt liv bara för att röka och gå minus  på pengar varje dag GO FOR IT


   
SvaraCitera

Att bli rökare är det värsta man kan göra i sitt liv, tro mig. Jag har varit undersköterska på en avdelning med många KOL-patienter och grät flera gånger när jag kom eftersom jag tyckte att det var så hemskt att man 1) valde att lägga ut extremt mycket pengar på ciggaretter och 2) att man valde att aktivt göra valet att röka vilket ledde till att de här personerna fick denna vidriga sjukdom.


   
SvaraCitera
fffff5

om du inte vill bli beroende, rök ej. annars äre ba o smoka på!:))


   
SvaraCitera

Om du ökar din cigg-konsumtion till 5cigg i månaden och du redan nu vill röka mer tyder på att du börjar bli beroende, du känner ju ångest och en längtan att få röka nästa cigg (antar jag) det är ett tecken på att du börjar bli beroende, nu är det svagt men det kommer att bli mycket starkare för ju mer cigg man röker.
Som vissa här har sagt så kan vissa röka hela livet ut utan att det skadar ens hälsa och det ligger ju i generna och att man har tur och så.
Jag personligen tycker att du ska ta det på den säkra sidan och inte riskera att få KOL så att du inte längre kan andas själv och behöver ha en apparat som hjälper dig med andningen och du kommer inte att kunna göra någonting (om du får KOL) men även om du smutsar ner lungorna för mycket så lär du få stora problem. Du kommer inte orka att gå speciellt långt och om det är riktigt dåligt så blir du utmattad av att gå enbart 10m.
Gör som du vill men gör det som du tycker är bäst.
Om du nu väljer att röka mer så är det inge bra val men man väljer ju själv vad man vill göra med sitt liv.


   
SvaraCitera
JamezK

Skit i att röka upp en cancerpinne bara. Motstå är det ända sättet! 


   
SvaraCitera