Aviseringar
Rensa alla

Rökning under läktiden?


Ämnesstartare

Besökte igår Federal och skaffade mig en medusa. Har sedan innan en earl och en tragus, men eftersom att de aldrig kommer i direktkontakt med cigarettröken vågade jag röka från och med samma dag jag gjorde dem. Nu känner jag mig ganska mycket mer nojig. Självklart vore det bra om jag slutade med rökningen, passa på liksom, men tror personligen att det inte är någon fara om jag tar en cigarett i samband med måltid då jag ändå ska skölja munnen efteråt? Nu har jag varit rökfri sedan 14.20 igår (onsdag) av ren paranoia.
Vad har ni för egna upplevelser?


   
Citera

när jag pierca läppen så rökte jag dagen efter (om inte samma dag tom, minns inte säkert) och drack nån dag efter, den har läkt fint 🙂
sen när jag pierca tungan så rökte jag 2 dagar efter utan att skölja osv och det har gått bra ändå, tror det är liiite överdrivet det där.
fast vill man va 100% säker så ska man nog låta bli


   
SvaraCitera

CharliesName:

vill man va 100% säker

ifs kan man inte va 100% säker kom jag på [rolleyes] kan ju alltid bli nå skit ändå, men det ökar chanserna lite för skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du röker är det ett ganska enkelt sätt för bakterier att ta sig in i din mun genom cigaretter. Vill du vara på den helt säkra sidan är det bäst att minimera din rökning och ha rena händer, även att skölja efteråt. Dela heller ej din cigarett med någon annan.

Grejen är ju också att rökning gör ditt immunsystem sämre plus skadar din cirkulation.

Men alla gångerna jag har piercat läppen (medusa, center labret, off center labret och madonna) har jag rökt som vanligt. Och klarat mig utan problem. Det kan vara lite olika för alla. Men det är min egen upplevelse som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag snusade samma dag som jag tog den och genom hela läkningsprocessen. Var även på fest en vecka senare rökte, söp och strula 😀

är man noga med rengöring är det ingen fara. Din meduza sitter inte på ett så utsatt ställe heller så det borde inte vara nån fara alls. Men vad vaksam, börjar den strula lite så ta det lugnt med rökningen och sådär[smile][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stvrmzeit:

Grejen är ju också att rökning gör ditt immunsystem sämre plus skadar din cirkulation.

exakt. Lyssna inte på allas skrythistorier om vad de kunde göra, alla piercingar är individuella....[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera