Aviseringar
Rensa alla

Rökt på fester.. Ångrar mig


Ämnesstartare

Måste bara skriva av mig! Jag är 17 år nu. Jag festar och dricker då & då, men inte alls ofta. Hänt några gånger. Jag hade lovat mig själv att ALDRIG testa röka, men så dum som jag är så har jag gjort det ändå på fester när jag fått i mig alkohol. Är inte beroende eller något för tycker egentligen det är sjukt äckligt att röka cigg och ångrar mig varje gång dagen efter. Mest ångrar jag mig för att jag har ju dödsångest och är väldigt rädd för döden.. Nu har verkligen ångesten Kommit igen för att jag rökt på fester några gånger.. Har fått för mig att jag kommer dö och drabbas av sjukdomar osv Osv... 
Kan ni snälla lugna ner mig?? Är det risk för att jag dör i förtid eller drabbas av sjukdomar nu när jag rökt några gånger och slutar med det nu och aldrig mer gör det.. Eller är det mer risk för någon som röker dagligen?? Mår så dåligt 🙁


   
Citera

Det finns alltid en risk, men dagliga rökare löper högre risk.

Tar la 10 år lr ngt sånt för lungorna att återhämta sig efter en tids daglig rökning, dina försök kan nog inte ens utmärkas. Så nej, du behöver nog inte oroa dig... MEN GÖR INTE OM DET! Blink


   
SvaraCitera

Det är nog en minimal risk att de få gånger du rökt skulle kunna påverka din hälsa så mycket att det leder till döden. Om du inte fortsätter röka så är det absolut ingen fara


   
SvaraCitera

Du är rädd för cigg när du tar den tyngsta drogen som finns...


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Du är rädd för cigg när du tar den tyngsta drogen som finns...

1+


   
SvaraCitera
Lounge

Det låter som du snarare har väldig problem med dödsångesten som kommer med att du har rökt cigg några gånger. Även om vi kan skriva här "det är lugnt" så kommer det troligen inte ta udden över ångesten i längden ändå. Den kommer troligen inte försvinna. Det kanske är något du behöver ta tag i!


   
SvaraCitera

Kan knappast lugna ner dig, men att feströka lär inte ha överdrivet mycket effekt. Däremot om man festar ofta så kan det ju bli jobbigt.


   
SvaraCitera

Det finns människor som röker hela sitt liv, eller kanske inte hela sitt liv men väldigt väldigt länge och ändå lever till över 100. Det finns människor som aldrig rökt en ciggarett och levt hälsosamt men ändå får lungcancer. Några ciggaretter hit och dit spelar ingen roll, men man bör kanske inte röka dagligen.


   
SvaraCitera

sluta larva dig, det är inte farligt att röka 


   
SvaraCitera

Du har fel i att du kommer att dö av några cigg på några fester men helvete sluta rök bara om du inte måste.


   
SvaraCitera

Både nikotin och alkohol är jättefarliga för kroppen men i liten mängd någon gång ibland är det nog inte de som kommer att ställa dig vid pärleporten 


   
SvaraCitera

Rådet är väl väldigt enkelt när det gäller ganjarökningen - SLUTA RÖK! 

Själv har jag rökt många år dagligen. Började när jag var i 15-års åldern. Men sedan ett par år tillbaka har jag helt och hållit lagt av. Inte för att jag fick några problem med själva effekterna av ganjarökningen utan mer för att jag fick problem med lungorna. Om det sedan berodde på att jag blandade hasch med tobak vet jag inte men jag misstänker att tobaken var den värsta boven. Ska väl kanske tillägga att jag ENBART rökte ganja dvs hasch, marijuana och ren olja. ALDRIG Spice.

Västa faran av det du räknar upp är tobaken. Därefter kommer alkoholen. Ganjan är den minst farliga såvida du fixar att röka ganja rent psykiskt. Vissa kan ju få vad man kallar för temporära psykiska besvär. Men det är en annan fråga som det skrivits oändligt mycket om på nätet.

Är för övrigt mycket stor motståndare till alla andra tunga droger som jag heller inte testat förutom svamp och kaktus. Som enl mig egentligen inte borde vara knarkklassade liksom inte ganja (Cannabis Sativa) heller.


   
SvaraCitera

ja, jag tycker inte att du borde känna dig stressad för detta. våra kroppar tärs av allt. alkohol är inte heller så bra egentligen (men cigg är mycket onyttigare). jag hade aldrig slösat lungorna på cigg :))


   
SvaraCitera

Det är ingen fara om du ens har rökt 20 gånger, det är hel-lugnt, det är egentligen inte värsta grejen om man har rökt 100gg men vid det laget lär man börja att bli beroende.
Du borde helt sluta at feströka om du inte mår bra av det, ingen tvingar dig och om de gör det så säg ifrån och gå därifrån i annat fall.
Att dö i förtid av riktning krävs minst 100cigg, jag har hört att varje cigg som en röker minskar livet med 4min så visst skadar det ju men eftersom att du bara feströkt så kan du vara lugn. Din kropp kan rena sig eftersom att du rökt så lite och inte röker så ofta över huvud taget. Andas och bygg inte på känslorna, det är då det blir värre, gör någon aktivitet och bara tänk inte på det så ska det nog ordna sig. Glad


   
SvaraCitera