Aviseringar
Rensa alla

Rökte på


Ämnesstartare

Hej!

rökte på kaka här om dagen, och fick ont i bröst korgen nära hjärtat typ. upplever fortfarande smärta och det har gått en hel dag ända sen.
Är det någon som vet vad det kan bero på?


   
Citera
Ämnesstartare

Rigor mortis.


   
SvaraCitera

Fick också det när jag rökte en laglig drog för något år sedan. Vet inte vad det beror på.


   
SvaraCitera

k4life:

Hej

Schism:

Fick också det när jag rökte en laglig drog för något år sedan. Vet inte vad det beror på.

De flesta ämnen man röker är såkallade Vasodilators, att muskelcellerna i blodkärlen slappnar av och kärlen vidgas, detta i sin tur kan leda till ökad hjärtrytm samt allmänt obehag i de större blödkärlen, då speciellt runt hjärtat.


   
SvaraCitera

Tackar. [smile]


   
SvaraCitera

hjärtfrekvensen ökar ju för en del, borde gå över


   
SvaraCitera

Inse faktum, du har fått den beryktade "haschlungan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Fick också det när jag rökte en laglig drog för något år sedan. Vet inte vad det beror på.

Schism:

rökte en laglig drog

Schism:

laglig drog

Schism:

drog

1296165251566.jpg


   
SvaraCitera

du rökte något som har gjort att det har flyttat in en massa djur i din bröstkorg, så nu bor dom där och bygger hus, det är därför det gör ont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Fick också det när jag rökte en laglig drog för något år sedan. Vet inte vad det beror på.

jasså när gick det över då?


   
SvaraCitera

k4life:

jasså när gick det över då?

inom en dag. obehaget höll på i flera timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan menar du med kaka? Är det nåt dåligt slanguttryck för hasch?

Hur som helst, det bör inte vara nån fara. Man kan få en del bröstsmärtor utav cannabis pga.

Nonoton:

De flesta ämnen man röker är såkallade Vasodilators, att muskelcellerna i blodkärlen slappnar av och kärlen vidgas, detta i sin tur kan leda till ökad hjärtrytm samt allmänt obehag i de större blödkärlen, då speciellt runt hjärtat.

men vanligtvis är det inget direkt farligt.

Om du tycker det är obehagligt så är mitt tips att ej röka "kaka" igen.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

men vanligtvis är det inget direkt farligt.

Nejnej, det är reaktion som används av kroppen i olika situationer, men inte bra i längre stunder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Nejnej, det är reaktion som används av kroppen i olika situationer, men inte bra i längre stunder.

Känner till detta. Jag menade mest bara att om man känner lite obehag i hjärtområdet efter att ha rökt cannabis så är det i 99,9% utav fallen inget man behöver oroa sig särskilt mycket om.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Känner till detta. Jag menade mest bara att om man känner lite obehag i hjärtområdet efter att ha rökt cannabis så är det i 99,9% utav fallen inget man behöver oroa sig särskilt mycket om.

Precis [bigsmile].
Det är obehagligt av en anledning, men inte farligt. Så länge man inte är 200kg och problem med hjärtat typ. [mad]


   
SvaraCitera