Aviseringar
Rensa alla

rösta på sd...


Ämnesstartare

är det rätt att rösta på sd för att få ut invandrarna när de faktiskt har rasistiska åsikter? inte utåt. men inspelningar osv har ju bevisat att de är det inom partiet.


   
Citera
Imgood

NEMO:

är det rätt att rösta på sd för att få ut invandrarna när de faktiskt har rasistiska åsikter? inte utåt. men inspelningar osv har ju bevisat att de är det inom partiet.

Kasta ut invandrarna men ha mig kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

är det rätt att rösta på sd för att få ut invandrarna när de faktiskt har rasistiska åsikter? inte utåt. men inspelningar osv har ju bevisat att de är det inom partiet.

Öh, va? Om du håller med dem så rösta på dem, annars låt bli. Men du är väl ändå inte 18?


   
SvaraCitera

Det är aldrig rätt att rösta på Sd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl rasister inom alla partier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

finns väl rasister inom alla partier

Det är väl inte någon direkt nyhet att de lär vara överrepresenterade bland konservativa partier, och särskilt i sådana med rötter i uttalat främlingsfientliga partier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är väl inte någon direkt nyhet att de lär vara överrepresenterade bland konservativa partier, och särskilt i sådana med rötter i uttalat främlingsfientliga partier?

frågan gäller om det är rätt att rösta på ett parti där vissa har rasistiska åsikter, inte om att det är för att det är överrepresenterade, läs tråden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

frågan gäller om det är rätt att rösta på ett parti där vissa har rasistiska åsikter, inte om att det är för att det är överrepresenterade, läs tråden!

Jag tror att hon med "de" menar antingen partiet, eller en avgörande andel av dem. Drivande politiker och sådär. Alternativt att hon menar att "de" är medlemmar av rasistiska skäl, snarare än som en ren tillfällighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag tror

jag tror det motsatta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

men inspelningar osv har ju bevisat att de är det inom partiet.

Fast har inte alla partier bajs i skjortärmen ? du kan ju inte lita på något och de finns värre saker än rasism. tror inte de kommer göra något mot invandrare i landet bara inte ta emot flera.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sagitta:

Det är aldrig rätt att rösta på Sd.

Varför då? jag läste deras parti grej som jag hade så mycket fördomar om och såg inte något jag blev emot. Såg mest fördelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Öh, va? Om du håller med dem så rösta på dem, annars låt bli. Men du är väl ändå inte 18?

men kan du inte läsa?

NEMO:

är det rätt att rösta på sd för att få ut invandrarna när de faktiskt har rasistiska åsikter?

värdeuppgift:

finns väl rasister inom alla partier

cannabis:

Fast har inte alla partier bajs i skjortärmen ?

jo men fler rasister i sd antagligen.

är det inte lite skillnad när de i stort sett är ett enfrågeparti och människor misstänker att de är rasister och sedan kommer det fram att många ledande inom partiet är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverigedemokraterna bygger ju i mångt och mycket på rasism, så det är ju föga förvånande att det finns invandrarfientliga medlemmar i partiet.

Nåt slags agg gentemot invandrare lär man ju helst hysa om man ska få ut något av att rösta på SD, liksom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jo men fler rasister i sd antagligen.

Vem är det som har fördomar här egentligen? Dessutom om de är rasister så handlar deras politik inte om att få invandrare att åka hem eller att de skall få de sämre utan bara om att inte in fler.
Vilket vi borde ta en paus med att göra och få landet på fötter igen är väl inget annat parti som är för de? Så att smuts kasta de vore fel för vi har inget bättre val. Borgare är ju skit vänstern finns inget förtroende för osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Sverigedemokraterna bygger ju i mångt och mycket på rasism, så det är ju föga förvånande att det finns invandrarfientliga medlemmar i partiet.

har inte påstått nåt annat

UnclePadda:

Nåt slags agg gentemot invandrare lär man ju helst hysa om man ska få ut något av att rösta på SD, liksom...

men frågan är om det är rätt att rösta på dem bara för att man är missnöjd med invandringspolitiken? när man egentligen inte har några rasistiska åsikter. många verkar ju göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

men frågan är om det är rätt att rösta på dem bara för att man är missnöjd med invandringspolitiken?

Det är det enda partiet som vågar ta i frågan utan tång och skyddshandskar. Egentligen är de inte mycket mer konserativa i invandringsfrågor än Finland, Danmark och Frankrike för att nämna några. För att inte tala om Japan. Så jag förstår inte vad alla är så rädda för med dem egentligen.


   
SvaraCitera