Aviseringar
Rensa alla

rösta på sd...


Ämnesstartare

cannabis:

Vem är det som har fördomar här egentligen?

jag. har jag påstått att jag inte har det?

cannabis:

Borgare är ju skit vänstern finns inget förtroende för osv.

finns andra partier än sd och riksdagspartierna...

cannabis:

Dessutom om de är rasister så handlar deras politik inte om att få invandrare att åka hem eller att de skall få de sämre utan bara om att inte in fler.

vad de än vill är det väl fortf dåligt att rösta på rasister?

cannabis:

Så att smuts kasta de vore fel för vi har inget bättre val.

är det fel att smutskasta sd när det kommit ut tydligt att de (vissa, ganska många antagligen) har rasistiska åsikter bara för att vi inte "har något bättre val". hur tänker du nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sd vet man ju iaf vad dom vill dom är ju det ända "större" parti som driver en egen politik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sd vet man ju iaf vad dom vill dom är ju det ända "större" parti som driver en egen politik

ja ... och? vad har det med denna tråden att göra


   
SvaraCitera
Issen

Sagitta:

Det är aldrig rätt att rösta på Sd.

Agree.

Dessutom, de enda som särskiljer SD från typ Moderaterna är att SD är rasister, medan båda partierna är högerfanatiker som älskar pengar och tycker att man inte ska dela med sig, förutom till sina barn förstås.


   
SvaraCitera

Konstigt att Sd har problem med rasism i partiet? Föga förvånande, då andra mer extrema grupper i samhället vill stoppa invandringen, men av andra orsaker. Däremot har ju mig veterligen alla personer som yttrat rasistiska åsikter uteslutits ur partiet, vilket talar emot att partiet skulle vara för rasister.

Jag kommer att rösta på Sd i nästa val. Sedan får andra kalla mig rasist, fascist nazist eller vad de än vill: så länge jag själv vet att jag inte är det räcker det. Jag orkar inte längre debattera med folk som svartmålar Sverigedemokraterna som rasister, det känns helt meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Däremot har ju mig veterligen alla personer som yttrat rasistiska åsikter uteslutits ur partiet, vilket talar emot att partiet skulle vara för rasister.

vilka då? källa?
de som kom med på inspelningarna kan man väl inte bevisa vilka de var osv? alltså finns det en utspridd rasism inom partiet, men inte utåt såklart


   
SvaraCitera

NEMO:

vilka då? källa?

http://sydsvenskan.se/skane/article126841/SD-veteran-utesluten-for-rasism.html
Kan säkert hitta fler exempel om du behöver det.

NEMO:

de som kom med på inspelningarna kan man väl inte bevisa vilka de var osv?

Jag har ingen aning om vilka inspelningar du talar om.

NEMO:

alltså finns det en utspridd rasism inom partiet, men inte utåt såklart

Varför finns det en utspridd rasism inom partiet? Som jag sa är det inte konstigt att personer med extrema åsikter dras till partiet då de också har ett intresse av en minskad invandring, men av andra orsaker. Dessa personer utesluts ju dock om de upptäcks, vilket jag anser talar för att Sd som parti inte är rasistisk, har du en annan uppfattning får det stå för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Konstigt att Sd har problem med rasism i partiet?

Inte direkt då det var sådana som startade partiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Nåt slags agg gentemot invandrare lär man ju helst hysa om man ska få ut något av att rösta på SD, liksom...

Eller så tycker man bara att den nuvarande invandringspolitiken är helt åt helvete?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Observator:

Jag har ingen aning om vilka inspelningar du talar om.

Troligtvis blandar hon ihop det med inspelningarna av poliserna i rosengård.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Inte direkt då det var sådana som startade partiet.

http://sv.wik​ipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

"Statens institut för rasbiologi (Rasbiologiska institutet, även förkortat som SIFR) var ett svenskt institut grundat 1922, efter en ursprungligen socialdemokratisk motion, som stöddes av samtliga riksdagspartier. Institutet var det första i sitt slag i världen."

Oj då, här har vi visst andra partier som har haft lite tveksamma åsikter. Betyder det att samma partier är rasister idag? Nej, säger jag, vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Betyder det att samma partier är rasister idag? Nej, säger jag, vad tycker du?

Tycker att alla riksdagspartier är smygfascister iofs. Men SD är grundat av nazistsympatisörer vilket de andra inte är och de finns kvar i SD fortfarande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett litet citat jag råkade snubbla över för en tid sen och de verkar ju som att de är precis så:
Acceptera min åsikt så accepterar jag din. En filosofi som är självklar i en demokrati. Men inte om man är sverigedemokrat tydligen.


   
SvaraCitera

Rasism är aldrig okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Rasism är aldrig okej.

Vad definierar du som rasism då?


   
SvaraCitera

Rolle91:

Vad definierar du som rasism då?

Främlingsfientlighet, generaliseringar och kollektiva straff mot hela folkgrupper p.g.a. fördomar, att en viss etnisk grupp ska premieras före andra, etc.


   
SvaraCitera