Aviseringar
Rensa alla

rösthallucinationer <3


Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

kan tänka mig

(Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Nej, jag är pacifist

venne vad det r [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

hör röster som säger fullkomligt slumpmässiga saker när jag är väldigt trött, är lite kul ibland

jag har också det! varje gång när jag inom fem-tio minuter ska somna så börjar jag höra röster, såpass att jag vet att såfort jag hör rösterna så vet jag att jag kommer somna.. men är fortfarande i vaket tillstånd och kan gå upp och dricka vatten osv

är detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

är detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination

Brukar också frekvent lida av sömnparalysliknande tillstånd, men det har ingenting att göra med audiotära hallucinationer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

(Y)

nice 😀 ser ut som en rumpa

Lounge fact:

jag har också det! varje gång när jag inom fem-tio minuter ska somna så börjar jag höra röster, såpass att jag vet att såfort jag hör rösterna så vet jag att jag kommer somna.. men är fortfarande i vaket tillstånd och kan gå upp och dricka vatten osv

du borde prova gå upp när det händer, och se om rösterna fortsätter prata med dig..!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

nice 😀 ser ut som en rumpa

sant.. shit har jag aldrig tänkt på förut. och jag brukar ändå pekas ut som pervo.. gash.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

sant.. shit har jag aldrig tänkt på förut. och jag brukar ändå pekas ut som pervo.. gash.

heh kanske för att jag inte runkat på en vecka typ, r väl lite kåt iaf. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

heh kanske för att jag inte runkat på en vecka typ, r väl lite kåt iaf.

tss. pojkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Brukar också frekvent lida av sömnparalysliknande tillstånd, men det har ingenting att göra med audiotära hallucinationer?

"Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas."

Står det. Upplever inte det frekvent iaf.. sömnparalys alltså. Bara någon enstaka. Hör du röster varje gång innan du somnar? När började det?

flickansvekmigikväll:

du borde prova gå upp när det händer, och se om rösterna fortsätter prata med dig..!

Har gjort det [crazy] det fortsätter inte. Och om jag ligger i en position och börjar höra röster och så flyttar jag mig och slutar höra röster.. jag ba damn jag var nära att somna [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Står det. Upplever inte det frekvent iaf.. sömnparalys alltså. Bara någon enstaka. Hör du röster varje gång innan du somnar? När började det?

Hör enbart röster innan jag somnar när jag varit vaken ovanligt länge, ca 20-30 timmar +, men det har inget med sömnparalys att göra då det inte är det minsta otrevligt (sömnparalyser är enbart otäcka, för mig i alla fall)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Har gjort det [crazy] det fortsätter inte. Och om jag ligger i en position och börjar höra röster och så flyttar jag mig och slutar höra röster.. jag ba damn jag var nära att somna

skumt..men coolt : ) men visst är det nice ändå? asså det är hypnotiserande, för mig iaf. visserligen hör jag bara när jag tagit stilnoct :p så jag fuskar. men det är så sövande och coolt att lyssna. röster som ekar typ !


   
SvaraCitera

flickansvekmigikväll:

avregga (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Hör enbart röster innan jag somnar när jag varit vaken ovanligt länge, ca 20-30 timmar +, men det har inget med sömnparalys att göra då det inte är det minsta otrevligt

exakt samma.. tycker inte heller det är obehagligt, bara om man haft en riktigt skitdag då kan rösterna vara mera läskiga.. annars är det ju bara helt random ljud och saker som sägs [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

skumt..men coolt : ) men visst är det nice ändå? asså det är hypnotiserande, för mig iaf. visserligen hör jag bara när jag tagit stilnoct :p så jag fuskar. men det är så sövande och coolt att lyssna. röster som ekar typ !

tycker det inte är någonting, lite skumt att det bara började men inget farligt. inget vettigt som sägs direkt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

tycker det inte är någonting, lite skumt att det bara började men inget farligt. inget vettigt som sägs direkt [crazy]

haha [smile]


   
SvaraCitera