Aviseringar
Rensa alla

Rösträttsåldern höjas eller sänkas


isola:

det finns tyvärr hemlösa barn, ja. men hur bra tror du att de klarar sig?

[crazy][crazy]

[tired]

de klarar sig rätt bra för att vara så unga och ha så dåliga förutsättningar


   
SvaraCitera

höjas till 1000


   
SvaraCitera

isola:

what

Menar bara potentiellt, under rätt förutsättningar. Inte att det gäller en genomsnittlig 10-11 åring.

Och jag menade inte heller hemlösa. I en sån situation kan man visserligen mogna snabbt i vissa avseenden, eftersom man behöver klara sig själv. Men samtidigt saknar man mycket viktigt emotionellt stöd osv.

Bäst tror jag man utvecklas om man har föräldrar som är närvarande och allmänt stödjande, som hjälper en att förhålla sig väl till sina känslor, tankar, sin identitet och integritet osv. och samtidigt låter en göra och ansvara för saker själv så fort man är redo för det.

isola:

gissar att du aldrig träffat en tioåring

Jorå, en gång gick jag i en klass där alla var tioåringar.


   
SvaraCitera

avskaffas helt, fascianarkism för hela slanten


   
SvaraCitera

Cassie:

Jorå, en gång gick jag i en klass där alla var tioåringar.

testa att träffa en tioåring i din nuvarande ålder.


   
SvaraCitera

Grub:

de klarar sig rätt bra för att vara så unga och ha så dåliga förutsättningar

vissa gör och andra inte. de som överlever prostituerar sig, blir våldtagna, misshandlade, sjuka och lever på sopor. tills de dör. vilket ju tyvärr inte brukar vara allt för sällan hänt att de gör det.
hursom så går det inte att jämföra med våra barn som fått allt serverat.


   
SvaraCitera

Parlamentarismen ger inte så jävla mycket positivt ändå, riksdag och EU-parlament röstar inte igenom lagar och "reformer" som hjälper dig och mig om inte en kraftfull opinion på gatan som agerar kräver det på allvar ändå, det enda som ett sänkande av denna ålder skulle innebära är ett ökat sd-inflytande. Så jag står och velar mellan vem fan bryr sig och nej.


   
SvaraCitera