Aviseringar
Rensa alla

Rösträttsåldern


risk:

Den borde sänkas till

14 [smile]


   
SvaraCitera

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)

Bara Ta Allt:

Tycker det är en icke-fråga dock.

Videovåld:

Min flickvän är politiskt insatt och vill rösta men får inte göra det bara för att hon fyller år 2 månader för sent, what's up with that?

Det finns fjortonåringar, femtonåringar och säkert omyndigförklarade 26-åringar på behandlingshem som är politiskt insatta och vill rösta också, what's up with that? [crazy]

Det är typ som att säga "buhu jag fyller om två månader och får inte gå in på krogen"... åldersgränser funkar inte så.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Det är typ som att säga "buhu jag fyller om två månader och får inte gå in på krogen"... åldersgränser funkar inte så.

[love]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Det är typ som att säga "buhu jag fyller om två månader och får inte gå in på krogen"... åldersgränser funkar inte så.

Jag tycker bara det är udda att ett speciellt datum ska vara gränsen, man går i samma klass, man förutsätts alltså vara lika mogna, om man nu ska ha en sån regel tycker jag det är konstigt att det inte infaller samma dag som t.ex när man ska börja betala för tandvården...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

ag tycker bara det är udda att ett speciellt datum ska vara gränsen, man går i samma klass, man förutsätts alltså vara lika mogna, om man nu ska ha en sån regel tycker jag det är konstigt att det inte infaller samma dag som t.ex när man ska börja betala för tandvården...

Ptja, man skulle ju kunna gå efter födelseår... men vänta, då finns det ju såna som fyller år i december året innan som är politiskt insatta och vill rösta, what's up with that? [wink]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Ptja, man skulle ju kunna gå efter födelseår... men vänta, då finns det ju såna som fyller år i december året innan som är politiskt insatta och vill rösta, what's up with that? [wink]

Dom räknas inte, ska knivhugga dom i magen med min machete om de säger något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)

Absolut inte tidigare då de flesta inte mognat det minsta före 18 år även om de tror sig ha det. Sen finns det såklart vuxna som man kan ha inom samma ram men rent generellt så ska vi nog ha minst 18 år för att rösta.


   
SvaraCitera

Den borde sänkas till: 17 (Du röstade på detta alternativ)

Jag anser att 17-åringar i allmänhet är redo att rösta.


   
SvaraCitera

tkr vi barn borde få rösta om euron de e vi som påverkas mest av den! //kille i kp


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

risk:

Den borde höjas till: (Du röstade på detta alternativ)

20

[mad]


   
SvaraCitera

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)

Penstrokes:

men vänta, då finns det ju såna som fyller år i december året innan som är politiskt insatta och vill rösta,

Du menar väl januari året efter?


   
SvaraCitera

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

risk:

Vill behålla en rösträttsålder på 18 år (Du röstade på detta alternativ)

Funkar väl bra som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Du menar väl januari året efter?

Ah, eh. Precis. [crazy]


   
SvaraCitera