Aviseringar
Rensa alla

Rött hår ska bli blont


Ämnesstartare

Var hos frisören idag. tanken var att gå från mörkbrun( den mörkbruna färgen var kvar sen en mörkbrun toning i April, har mellanbrunt hår naturligt) till blond. Frisören förklarade att det skulle bli ganska svårt men hon skulle i alla fall gör mig lite ljusare brun. Hon slingade håret med jusblonda slingor (många små slingor i hela mitt hår) Och sen la hon i en tong för att ja jag vet inte :S:S Håret blev i alla fall guld/orange/brunt men mest mörkt orange och jättefult. Hon tonade därför en gång till med blond toning i mer askton för att föröka dämpa de röda tonerna i mitt hår men lyckades inte riktigt. Jag var missnöjd för nu är mitt hår orange- som pippis hår fasst guldigare och liiite mörkare om du förstår. Jag är supermissnöjd med detta och hoppas man kan göra nått?! Typ slinga blont eller något. Vill helst göra det hemma. Och hur lång tid måste jag vänta med att göra något sånt med mitt hår utan att det förstörs?? Kan man tex tona ljust?? Slinga Ljust eller kanske måste jag färga?? Väldigt tacksam för svar.[bigsmile][bigsmile]<3 thihi<3


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå tillbaka till frisören och säg att du är missnöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag inte expert på sånt skandinaviskt och ljust hår eller va det nu är eftersom jag är en afrogirl själv, men de flesta säger att det är bäst att slinga håret som du själv nämnde. Det blir oftast bäst så och sliter inte lika mycket som blondering


   
SvaraCitera

bubblan_13:

thihi<3

Jag skulle som du, gå från brunt till blondt hår, men jag skulle göra det hemma själv. Det bästa är ju att gå till frisören men det verkar som att din frisör inte var så duktig... (?)..
Mitt tips är att du bleker slingor i håret två gånger i månaden. Du kommer få ett snyggt och naturligt resultat och du kommer inte få lika ful utväxt som om du helbleker håret.. Inte alla som fattar, men ska visa dig;

Helblonderat hår ger en utväxt i en RAND som syns vädligt tydligt och bara efter någon månad efter att du färgat håret kommer det synas..

utväxt1.jpg


   
SvaraCitera

bubblan_13:

thihi<3

Och med slingat hår får du visserligen lika mycket utväxt men det ser inte lika illa ut. Tjejen på bilden (som jag för övrigt hatar men tar henes hår bara som exempel) har mycket mer utväxt än tjejen på bilden ovanför, men det ser ändå bättre ut! Så jag säger, SLINGA [smile]

utväxt2.jpg


   
SvaraCitera

Ska du bleka håret mer ska du åtminstone slinga, inte helfärga.
För att få bort röda/gula toner kan du antingen använda silvershampoo eller göra en infusion eller ett dekokt på blåklint och skölja håret med (alt. blanda i vegetabilisk olja och använda som inpackning).

Vad du än gör med håret bör du återfukta ordentligt, det finns ju inpackningar att köpa färdiga men jag rekommenderar att du gör en fet inpackning hemma. Du kan antingen köpa ofärgad henna på en hälsokostaffär eller någon typ av lera, antingen göra en inpackning på ex. avocado, banan, olivolja och honung (akaciahonung upplever jag själv som färgande åt rött, så använd inte det utan hellre svensk honung). Du kan också ha i youghurt, valfri veg. olja, ägg, kokosfett, äppelcidervinäger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar, ska nog gå till en ANNAN FRISÖR och be om råd, kanske kan hon lägga i nya slingor men jag vet inte. hur länge msåte jag vänta innan jag slingar igen?? Igår så både slingade jag håret juee, och tonade hela 2 gånger på raken. så nu hur länge måste jag vänta?? Och btw, kan man TONA blont??[confused][confused][bigsmile] <33


   
SvaraCitera

bubblan_13:

Igår så både slingade jag håret juee, och tonade hela 2 gånger på raken. så nu hur länge måste jag vänta??

Fråga den nya frisören (bra val att gå till frisör!), då kan hon bedöma hur skadat ditt hår är. Kör på en inpackning innan och efter så bör håret hålla sig någorlunda friskt.[y]


   
SvaraCitera

bubblan_13:

kan man TONA blont

man kan inte tona ljusare än den hårfärgen man har!


   
SvaraCitera

sötnos:

man kan inte tona ljusare än den hårfärgen man har!

Jo, med naturliga färgmedel ex. kamomill.[blush]


   
SvaraCitera

Rött hår är ju fint[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jo rött hår är fint[smile][smile]
MEN det ser inte bra ut på mig!!


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Jo, med naturliga färgmedel ex. kamomill.

Hehe ja det kanske stämmer [smile] Jag syftade mer på de kemikalier man köper inne på HM [smile]

bubblan_13:

blont

Just det, har ett supertips, speciellt nu då solen lyser ! Man kan köpa något som heter Blondespray från Schwartskopf (stavning?[shake]) som man sprayar som man vill som stegvis bleker håret! Jag sprayar den på min utväxt och det fungerar jättebra! Sätt dig med det ute i solen så kommer du se skillnad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket kostar sån sprej och vart köper man det?? [cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som använt såndär spray??


   
SvaraCitera