Aviseringar
Rensa alla

Rött hår utan blekning?


Ämnesstartare

Jag har mörkbrunt hår, och jag vill färga mitt hår rött rött rött, alltså klarrött som ungefär Hayley i Paramore eller Rihanna. Jag vill helst inte bleka då mitt hår är sjukt slitet redan och vill inte förstöra det forever, jag har nämligen sånt hår som inte växer direkt (har liksom klippt mig 4 gånger i mitt liv bara).

Någon som vet hur man får det så rött utan att behöva bleka det?


   
Citera
Ämnesetiketter

men [rolleyes] klart du måste bleka det / avfärga innan, går emot hela blanda färgar principen annars. men, jag rekommenderar dig att köpa en riktigt jävla bra hårinpackning (hos frisör) och köra på både innan och efter blekningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mennn jag fattar inte, den här tjejen gör ju utan:


   
SvaraCitera

chiq:

utan:

gör som henne då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chiq:

den här tjejen gör ju utan:

Gör som henne då? Hon visar ju hur [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN juste glömde skriva frågan som skulle vara där! Vart hittar man alla dessa grejerna i Sverige, typ en developer?


   
SvaraCitera

chiq:

MEN juste glömde skriva frågan som skulle vara där! Vart hittar man alla dessa grejerna i Sverige, typ en developer?

Internet.


   
SvaraCitera

tösen i videon blandade väteperoxid i sin färg, vilket innebär att ditt hår ändå kommer att bli sönderslitet om du använder samma metod........ har du mörkt hår och vill ha klarrött måste du ljusa upp håret, och då är det enklare att ba' köpa blekning, och sedan färga eller tona över.


   
SvaraCitera

chiq:

Mennn jag fattar inte, den här tjejen gör ju utan:

1. Hon har redan rött hår, i en ljusare ton än den hon färgar till.
2. Hon blandar färgen med blekmedel.

Du kan inte färga ditt hår i en ljusare ton än den du redan har utan att först bleka det, och vill du ha klarrött hår i en bra färg så behöver det vara antingen blont eller en ljusare nyans av rött.


   
SvaraCitera