Aviseringar
Rensa alla

Roliga fakta om djur 😀


Ämnesstartare

Denna text är lite fakta om eldflugor
Image

Eldflugor lever bara en dag, och alla flugorna föds samtidigt och dör såviss samtidigt.

När de dör samlas alla på en sjö, samma sjö där de en gång kläcktes, och lägger sig på vattnet för att pysa ut i oändligheten.

När de dör imploderar de till ett slags moln, och en liten ton hörs. När alla eldflugorna dör spelas en melodi som är den sorgligaste ett människoöra kan uppfatta. Molnet skapar vackra mönster på himmelen tills eldflugornas stoft flyter ut i oändligheten.

I denna tråd postar vi mer roliga fakta om djur 😀


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

YES, djurfakta! Jag och en kompis hade det för att döda pinsam tystnad om den uppstod när vi umgicks med nytt folk. "Hörri, visste ni om det här ang. djurfakta! blabla". Det funkade ibland, vissa blev bara weirded out utav det.

Jättefin bild btw.

ROlig fakta:

Det finns kråkor i Japan som har lärt sig smarta sätt att överleva i storstäderna. En grej som de gör är att de tar en nöt, sätter högt ovanför ett övergångsställe och släpper ner nöten när bilarna kommer. När det sen är rött för bilarna och grönt för fotgängarna går kråkan ut i säkerhet och äter upp den krossade nöten.


   
SvaraCitera

havstulpaner har en snopp som är 50 gånger längre än själva kroppen


   
SvaraCitera

Dräparen:

Denna text är lite fakta om eldflugor

[love][love][love][love][love][love][love]

Hört att giraffer kan sparka av huvudet på lejon om dom får in en fin en.

Hört att det finns spindlar som färdas via vinden jätte högt upp i skyn.


   
SvaraCitera

ankors fittor har jätte många vägar för att förvirra hanen om hon blir våldtagen.
Hört också att det händer att dom blir gangraped.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha whaaat
den där ankgrejen låter ju helt bisarr


   
SvaraCitera
Lounge

men shit va fint=) vill ha eldflugor hemma


   
SvaraCitera
Lounge

vill höra detta sorgliga ljud men d enda som kommer upp när man youtubare e bögi musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

ankors fittor har jätte många vägar för att förvirra hanen om hon blir våldtagen.Hört också att det händer att dom blir gangraped.

KÄLLA PLZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

ankors fittor har jätte många vägar för att förvirra hanen om hon blir våldtagen.
Hört också att det händer att dom blir gangraped.

hahahahhahahahahahahahhahahahah orkar inte 🙁 vrf är tanken av en anka som blir gangrapead ens kul.... men ändå hahhahaehehaheh

katamari:

kråkor

har läst förut att kråkor är en av de smakaste fåglarna :S

undrar vad det smartaste djuret förutom människan är... har hört att det är delfin

men dom är ju gay-hajar, eller vackra valar!

Lounge:

men shit va fint=) vill ha eldflugor hemma

i mitt förra hus hade vi bara jättestora spindlar hemma :(. nu har jag inga insekter alls förutom typ myggor och dom är bara sämst!!! [cry] (skönt att de ej är många iaf)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

undrar vad det smartaste djuret förutom människan är... har hört att det är delfin

men dom är ju gay-hajar, eller vackra valar!

har också hört delfin. Tänker mig också någon slags primat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pungdjuren hade en gång i tiden stor artrikedom över hela planeten men verkar ha förlorat evolutionen på alla kontinenter utom Australien där dem istället är faunans kungar. Australien är lite som pungdjurens Israel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

har också hört delfin. Tänker mig också någon slags primat

delfiner är iofs lite coola, har hört att det finns svarta mördardelfiner som bor på havets botten som dödar typ större fiskar i grupp :S

gnjsag fbs:

bilden är fakta nog i sig.

misstänker att du är en gammal umare jag har erkänd uppskattning för, stämmer detta? :$

Lounge:

was that a gud or a bad ting??

bad pga hatar spindlar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

har hört att det finns svarta mördardelfiner som bor på havets botten som dödar typ större fiskar i grupp :S

haha whaaat, no way. Låter helt insane. Delfiner är ju däggdjur och behövr luft. De kan ju iofs simma upp till ytan, precis som andra delfiner.

The abyss (vet ej svenska ordet) är ju btw lätt den coolaste delen av havet. Kolsvart, inget ljus, iskallt, hundratals meter med vatten ovanför och helt främmande djur. Ryser i obehag/awesomeness.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

The abyss (vet ej svenska ordet) är ju btw lätt den coolaste delen av havet. Kolsvart, inget ljus, iskallt, hundratals meter med vatten ovanför och helt främmande djur. Ryser i obehag/awesomeness.

Jooo, vet! såg en film om det en gång, finns ju helt störda saker där. Är som en annan planet! [love]


   
SvaraCitera