Aviseringar
Rensa alla

Roliga praoplatser


Ämnesstartare

Hej jag går i 8;an och jag ska prao strax innan jul. Vart praoade ni/var är roligt att praoa?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag har praoat på, dagis, Ica, Coop restaurangen, stall. Tror det var alla. Dagis var väll lite mysigt dock lite jobbiga barn, men det funka. 
Coop restaurangen var fruktansvärt. Jag var bara ivägen hela tiden och när jag gick runt där och var förvirrad och rädd tvingade dom på mig att gå och slänga sopor med en läskig döv gubbe... 
Ica var väll rätt så tråkigt men det gick bra, beror väll på vilken Ica man är på. Fick typ packa upp varor och sånt. Stallet var nog roligast, men dom flesta gillar ju inte hästar 😉 jag fick typ rida, putsa och typ vara med när dom grejade lite. Men det beror ju oxå på lite var man är. Ett tips är att praoa på privat stall, om man gillar hästar.
Min kompis praoade på typ "radion" nån stanns. Hon fick typ prata och hålla i program osv. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du inga intressen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ICA kan nog vara bra, du får lära dig hantera folk, kartongknivar och handdragna pallyftar, kanske får du några barmhärtighetspåsar med chips och någon utgången kikärtsröra eller något när du är klar också, bra erfarenhet för sommarjobb och liknande är det också. Hur jävla asroligt det är väl däremot en smakfråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad du än gör praoa inte på en pizzeria bara för att det är chill. Ta vara på tillfället och välj en plats du lär dig något av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praoade på ica i våras och fick sommarjobb där och kmr antagligen jobba där på jullovet. Det är mycket lärorikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Praoade på ica i våras och fick sommarjobb där

Bara sådär? Kände du ngn där från tidigare? 


   
SvaraCitera

Har praoat på en arkitektbyrå, ett IT-företag och IT-avdelningen på vårt sjukhus här. Roliga ställen men det krävs nästan att man känner någon där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Bara sådär? Kände du ngn där från tidigare? 

Nä men Hade 2 v så de fick se att jag kunde. Nå dagar innan jag var klar frågade jag om de behövde nå folk så fick jag ge dem mina uppgifter så frågade de om jag kunde jobba där en gån när jag handla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: så frågade de om jag kunde jobba där en gån när jag handla

omajjgad 

ligger den typ i en by där det ej bor så många så en känner igen alla kunder typ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

omajjgad 

ligger den typ i en by där det ej bor så många så en känner igen alla kunder typ? 

Jag kände inte igen många, kmr folk från olika byar och under sommarn finns turister


   
SvaraCitera

Om du vill ha det kul, prao:a inte på skopunkten 😐


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: skopunkten 😐

Till HeyIJustMeetYou: Oj :S Förstår det/dig.


Det beror nog mest på personerna som jobbar där, jag har varit på många ställen, alla förutom mitt sista var sådana ställen där dom inte var vana vid praktikanter, dom ville inte släppa in någon och visa vad man egentligen gör, alltså vad dom gör. Dom ville mest att man skulle slänga sopor, städa, diska, hämta saker och göra ärenden åt dom. Utnyttjar, även om dom inte vill det med mening. Om du får en sån plats så ska du försöka byta, men det märker du hur du själv känner.
     Den sista platsen jag fick var en liten restaurang som det gick dåligt för, därför så ersatte chefen personalen med praktikanter Cool, vi var nog fem-sju praktikanter som mest samtidigt, och bara två i personalen. Men det var roligt ändå, för dom behövde oss, så dom lärde oss verkligen hur och vad dom gjorde där, var roligt då det också var andra praktikanter så man blev något vänner. Gillade förövrigt personalen också, en fransman som var kock, han ville ALLTID att man skulle göra på han sätt dock, men det var roligt också för han hade alltid humor Glad
      Minns att jag fick beröm, utav den annars stränga chefen när jag hade tillagat den bästa fisken. Tyckte att jag var bättre än personalen, och berömde mig öga mot öga i tio minuter :S 🙂

Men iallafall, vet inte varför jag fick för mig att du ville läsa min historia... Sök något som du tror att du gillar, tror att du får det bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praoade på dagis å det var väldigt kul Tumme upp händer alltid något så det blir sällan långtråkigt!!


   
SvaraCitera
Exner

B.C-:
Vad du än gör praoa inte på en pizzeria bara för att det är chill. Ta vara på tillfället och välj en plats du lär dig något av.


   
SvaraCitera