Aviseringar
Rensa alla

Roligaste med att fylla 18?


Ämnesstartare

fast drick gör du de flesta innan som äns är 17


   
SvaraCitera

Det kommer inte att bli någon större skillnad om du fortfarande går i skolan och bor hemma, och det ska du väl vara glad för. 


   
SvaraCitera

Daddy Cool:
Att få köra bil och MC lagligt.  Glad

Tog orden ur munnen på mig. Självklart det jag ser fram emot Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man får bestämma över sin egen kropp (till en viss grad.....) 


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

något annat förutom det? dricka öl?? eller vad tyckte ni de va roligast? man får ju massa fördelar

Dricka öl gjorde jag väl flera år innan jag fyllde 18 år. Att få körkort och få köra bil och hoj var enl mig det största lyftet med att fylla 18. Möjligtvis att även komma in på restauranger, klubbar och nattklubbar som har 18-års gräns. Men snackar man med äldre (mycket äldre) så har de knappast upplevt någon större förändring med just att fylla år oavsett om det är 18 år, 20 år, 30 år, 40 år osv. Livet rullar på ganska lika oavsett ålder.

I så fall är det nog en betydligt större förändring från att gå som studerande med superknackig ekonomi till fast anställd med god ekonomi. Likaså att flytta hemifrån till eget boende är en betydlig större förändring mot att fylla år.


   
SvaraCitera

Oswin00:

Tog orden ur munnen på mig. Självklart det jag ser fram emot Galen

Nu är jag iof sig väldigt intresserad av både bilar och hojar och har både bil och MC så för mig var just körkortet det största lyftet vid 18 år.  Tumme upp

Nu kan man ju åka vart man vill både inom Sverige och utomlands utan att vara beroende av kommunaltrafik som ändå sällan går när och dit jag vill.


   
SvaraCitera