Aviseringar
Rensa alla

Roligt att göra i Stockholm för en turist


Gå på cosmonova [wink]

Gå runt i affärer, köp lösgodis... Gå till en lekpark och gunga, det är kul [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänga på Webhallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fika på chokladkoppen i gamla stan, Se skogskyrkogården, Gå på NK, Weekday och en stor HM, gå in på Riche (birgerjarlsg.), lilla baren och drick öl. du köper ölen..ingen kollar leg så länge du är där innan åtta! Sen fakea en stämpel till någon klubb åt henne. Ta med pennor alltså.


   
SvaraCitera

vimla:

Hjälp mig, vad ska jag hitta på?

Dra till kulturhuset och se vad som finns att göra där. Gå och visa dem vanliga shoppingstråken (drottninggatan, sergelgatan eller varför inte NK-huset eller omkring i Sturegalerian?

Man kan gå någonstans i södermalm och fika och glo på människor. Gå på museeum, varför inte Tekniska, Aquarium? Åk båt i Stockholms kanaler? Är Skansen öppen såhär dags? Dra och bada i något äventyrsbad? Finns det någon konsert som har åldersgräns 13? (finns lite iaf) Dra till Fryshuset!


   
SvaraCitera

Rivethead:

gillar inte att sjunga o lyssna på kass musik...

Haha pucko, det är ju inte allsång på skansen dygnet runt. 😛
Men du kan kolla på alla söta djur och gå in på akvariet och kolla på asballa grodor och spindlar och hela faderuttan och sen kan du gå till Bollnästorget och köpa karameller av den sura tanten! ÅH SKANSEN! [love]

Nämen asså. Sätt dig på ett mysigt fik, kolla i affärer eller gå till Skeppsholmen och titta ut över vattnet. <3

Fast nej. Man har inte roligt i Stockholm när det inte är sommar. Tyvärr.


   
SvaraCitera

Äppelkaka:

Haha pucko, det är ju inte allsång på skansen dygnet runt. 😛

nej jag vet, men vafan... jag associerar skansen med allsång på skansen. det är väl inga större konstigheter med det? [cute]

Äppelkaka:

Nämen asså. Sätt dig på ett mysigt fik, kolla i affärer eller gå till Skeppsholmen och titta ut över vattnet. <3

aja, nu var jag i och för sig där för... lite drygt tre veckor sedan såatte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimla:

Hjälp mig, vad ska jag hitta på?

Grönalund [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myheart96:

Grönalund [crazy]

det är väl inte öppet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimla:

det är väl inte öppet?

drottning gatan är bäst!!!


   
SvaraCitera

kaffe med påtår för 10 spänn på kafé 44


   
SvaraCitera

vimla:

Hjälp mig, vad ska jag hitta på?

Gröna lund, skansen, kaknästornet, karolinska institutet, leksaksmuseet, tekniska musset(finns ganska många andra museer också) dom olika slotten och kanske solvalla, [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cosmonova, kanske? Dunno.


   
SvaraCitera

* bio
* fika
* shoppa
* ha kuddkrig i underkläderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åka till rinkeby.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åka runt i olika förorter!


   
SvaraCitera