Aviseringar
Rensa alla

Roller till filmer?


Ämnesstartare

Hej!

Jag undrar om det finns nån som vet någon roll till en film man kan söka. Det kan stå på hemsidor men man ska helst inte behöva bli medlem på sidan för att se mer osv. Jag har gått på teater sen jag var 5 år och min teaterlärare har sagt att jag kanske borde ta steget att söka till nån liten roll i en film. Jag hittar inga riktigt så jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Mvh Simon


   
Citera
Ämnesstartare

Jag måste tilläga en sak. Jag är 12 år. Fyller 13 i början av nästa år


   
SvaraCitera

Kolla på filmcafe.se
Kostar inget att bli medlem, däremot kostar det om man vill söka till större produktioner tex svt och andra mer etablerade. Men mindre filmskapare i början av sin karriär kan man söka roller hos, och det är väl det du bör börja med 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Kolla på filmcafe.se

Har testat det förut. Jag fattade inte riktigt hur det fungerade


   
SvaraCitera

pilen3:

Har testat det förut. Jag fattade inte riktigt hur det fungerade

Det är enkelt. Har du ett användarkonto där? Logga in, klicka på "sök jobb" klicka i "framför kameran" och leta efter annonser där de söker någon med en spelålder du kan gestalta. Eller, först tror jag du måste fylla i ditt cv, med erfarenheter och utseende. sen kan du börja söka.


   
SvaraCitera

Fråga din teaterlärare om hjälp annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har du ett användarkonto där?

Hade ett förut sen tog jag bort det. Gör ett nytt nu. Men asså alla jobb man söker står det att man måste betala pengar osv.


   
SvaraCitera

pilen3:

Men asså alla jobb man söker står det att man måste betala pengar osv.

:S nä
Du kan söka jobb hos mindre produktionsbolag utan att vara "plusmedlem" men om du vill söka jobb hos tex svt eller liknande "jättar" krävs ett plusmedlemskap (vilket inte är särskilt dyrt om du har chans att få ett jobb)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Du kan söka jobb hos mindre produktionsbolag utan att vara "plusmedlem"

ok. Här kommer ett problem. Hur söker jag jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Du kan söka jobb hos mindre produktionsbolag utan att vara "plusmedlem"

ok. Här kommer ett problem. Hur söker jag jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du vänta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

kan du vänta

Va?


   
SvaraCitera

pilen3:

ok. Här kommer ett problem. Hur söker jag jobb.

Har du gått till sidan där alla annonser finns? Hitta en annons som passar dig och inte har nåt plustecken, klicka dig in på den och tryck på "skicka cv", ev med en motivering varför du skulle passa bra till jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Hitta en annons som passar dig och inte har nåt plustecken, klicka dig in på den och tryck på "skicka cv", ev med en motivering varför du skulle passa bra till jobbet.

Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera