Aviseringar
Rensa alla

Rollspelsdagboken


Ämnesstartare

här är det meningen att vi ska skriva dagbok om vårat kommande/nuvarande/dåtida rollspelande.

JRPG/WRPG/D&D-rollspelsgrejs/MMORPG(men blir ledsen moggle ifall wowmaffian kapar den helt;c)/övrigt rollspelande(lajv?) är kriterierna för att ert spelande/lekande ska hamna här.

over and out.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kära Rollspelsdagbok!

Tror jag ska köpa Tales of Vesperia snart, känner mig förkyld och att låsa in sig med ett JRPG i några dar är alltid kul. Bara det inte har massa jobbig moral som Tales of Symphonia (hela det spelet är typ anti rasist propaganda) så kommer jag nog gilla det.

Annars har jag inte kört ett RPG på skitlänge, förutom fable 2 men det är ju väldigt "casual" om man säger så.

Hej Då, och kom ihåg: JAAAWK ER BAWL!!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser fram emot Star Wars The old Republik. [love]

Spelat lite freelancer idag.

Funderat på att spel NWN.

Var lääääääääääänge sedan jag rollspelade med dom jag brukar spela (papper och penna). [sad]

Am I doin' it right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelade nyligen som sovjet i Rise Of Nations, mot jänkarna, det gick inte så bra då jag satte kapitalisterna på toughest och de ägde mig ganska rejält. Beräknar återkomma med en bättre mus och några fler molotovs, då ska de få se på andra bullar. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan börja.

fick mitt star ocean the last hope till min xbox igår och har hunnit köra någon timme eller två. mitt teams snittlevel är nio och jag har precis landat på den isplaneten.

jag tycker spelet har fått oförtjänat dåliga betyg av den svenska spelpressen för även om den har ett par brister voiceactingen på lymleungen är t.ex. under all kritik (det låter snarare som b-ig skräckfilm än något som skulle kunna passa henne), det är lite småstereotypt och mitt spel laggar lite utanför städer/efter strider(kan kanske bero på min xbox iofs?)

men det är ändå väldigt trevligt och jag gillar de nya stridsmomenten (rush+hoppa undan fiender+blindside som iaf verkar fett), gillar också att spelet har småquests och att magierna iaf de första är ganska pompösa. kort och gott tycker jag det känns som en klart förbättrad version av trean.


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

Chickfactor:

kan börja.

fail ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MBoy:

fail ;P

vet skrev för mycket:E


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kära rollspelsdagbok

spelade star ocean 4 imorse och kom ut ur palatset/grottan/whatever där jag varit fast i flera dagar. helt efterblivet var det dessutom fattade inte att man skulle examina på en pelare som fungerade som en hiss. är i nästa by nu.

har annars spenderat dagen med att plöja igenom hela Dragon Quest 1 (snesversionen) på turbomode. var faktiskt jävligt fint och gulligt. hade älskat det ännu mer om jag var 7-8 bast. var på level 27 när jag till sist slog draksvinet och sen räddade prinsessan.


   
SvaraCitera

Sitter och väntar på ett Ships of EVE 3 lotteriets vinnare ska dras. "Spelar" alltså EVE Online.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära dagbok.
*ding*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

MMORPG

Kära rollspelsdagbok, ska göra ett MMO, några tips? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow går mkt bra gankat 1 häst :PP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, hej daggis [wink]

Har fått hem mitt älskade tv-spel nu, så ja, det lär ske [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe, vilken geek du är[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu1:

hehe, vilken geek du är[wink]

elakt sagt;c


   
SvaraCitera