Aviseringar
Rensa alla

Romantiken död?


Ämnesstartare

Är det bara något som jag inbillar mig, eller anstränger sig inte folk för att vara så där sagolikt romantiska, (nej, att ge blommor eller bjuda på romantisk middag någon gång ibland räknas inte), för att visa hur förälskade de är?

Det är lite sorgligt i sådana fall. Det finns så många sätt att visa att man älskar någon i handling, bortsett från sex. Vill ni inte exempelvis visa er kärlek med konst?, sjunga serenader för/om sin älskade, skriva kärleksbrev eller dikter, tillägna något åt dennes ära etc. etc.

Gör er kärlek till en omfattande upplevelse


   
Citera
Ämnesstartare

Den är död sedan länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Den är död sedan länge.

Romantik revival


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den dog med hitler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Den dog med hitler

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den är fan inte död. Folk har bara sänkt sina krav på skiten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Folk har bara sänkt sina krav på skiten!

Dåligt, folk får skärpa sig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolut men det finns ingen mottagare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Dåligt, folk får skärpa sig [no-no]

Japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ju mer tid man lägger ner på en person (oavsett i vilket uttryck) desto mer "romantiskt". Därför anser jag att romantiken aldrig kommer dö, utan att det är kulturen som dör och föds i ny skepnad hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antalet sanna romantiker har sjunkit i takt med att tjockisarna blivit fler. Bara jag som ser ett mönster? ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krystad romantik i form av dikter osv är ofta så trist imo.

Jag älskar när min flickvän diskar på morgonen om det är något kvar sedan kvällen innan så jag kan sega kvar i sängen, eller gör frukost, eller vet vad jag vill äta, eller köper något extra som hon vet jag tycker är gott på affären, eller köper mjukt bröd ist för bara knäckebröd för att jag inte blir mätt på knäckebröd när jag ska komma till henne.

Eller när något går riktigt åt skogen, fast inte för mycket.

Okej vägen till mitt hjärta går definitivt via magen, och via att underlätta för mig så jag slipper kliva upp ur sängen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Förresten så hatar jag hela djävla gentlemanskiten med, sexistiskt och idiotiskt. I helvete heller att jag tänker köpa sprit åt någon tjej bara för att jag förväntas göra det. Hon är inte hjälplös, hon har egna pengar att köpa sprit för, hon har fullt fungerande händer att öppna dörrar med (förmodligen), ansträngande för männen, och förnedrande för kvinnorna, pöh.

(självklart tar jag inte avstånd från att hjälpa människor men att göra det enbart baserat på kön är ju bara idioti [rolleyes])

Och det är inte off topic för det har garanterat med romantik att göra.


   
SvaraCitera

Jag är ingen diktare


   
SvaraCitera

Har skrivit ett par lama kärleksbrev, längre än så sträcker sig inte min begåvning. Kan inte måla en tavla eller skriva en sång till honom, kan inte ens uppfinna en bakelse efter honom.
Men vardagskärlek är viktigt, försöker ge mycket sådant. [smile]


   
SvaraCitera