Aviseringar
Rensa alla

Romantiken, hjälp!


vafaen
Ämnesstartare

Behöver lite krishjälp:

Jag behöver information om hur människor levde och tänkte under Romantiken! [smile]

Uppskattar allt ni kan få fram! [cute]


   
Citera

Hittade en jättebra källa här!


   
SvaraCitera

Slår nästan vad om att du har kurslitteratur du kan använda för just det här ändamålet!


   
SvaraCitera

naturen osv.


   
SvaraCitera
vafaen
Ämnesstartare

Det är så att jag har redovisning imorgon har har absolut ingen aning om någonting angående det här! 😛

Har försökt leta men hittar bara små oviktiga saker som inte behövs.


   
SvaraCitera

vafaen:

Det är så att jag har redovisning imorgon har har absolut ingen aning om någonting angående det här! 😛

Way to go.


   
SvaraCitera

vafaen:

Det är så att jag har redovisning imorgon har har absolut ingen aning om någonting angående det här! 😛

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Under Romantiken var människans indentitet som individer, där man fokuserade sig i sina nationer och delar av människosläktet, detta ledde till ett intresse för själen och för det egna folket. Detta såg man i och med att Romantiken stod för kollekttivet(folksjälen), känslan, det intuitiva. Och därav kan man säga att man ser människan som varelse som drivs av känslor, instinkter och krafter.

Centralt för romantiken var:
Kollektivism (Folksjälen)
Känsla
Mysticism


   
SvaraCitera

Hur fan kan man inte hitta det på internet? Bara att söka på ne.se ju.


   
SvaraCitera

jag har hört att det var otroliga klass skillnader å ända sättet dom slapp undan en revolution va genom alla gladiator spel å liknade.
finns en jävligt rolig parallell i "capitalisem a love story" av Michael Moore mellan Rom och USA


   
SvaraCitera

Iooon:

Hur gammal är du?

skulle gissa på att hon går i 9an [y]


   
SvaraCitera

YaBasta:

jag har hört att det var otroliga klass skillnader å ända sättet dom slapp undan en revolution va genom alla gladiator spel å liknade.
finns en jävligt rolig parallell i "capitalisem a love story" av Michael Moore mellan Rom och USA

Image


   
SvaraCitera

Min katt gör ofta så


   
SvaraCitera

"vissa av oss släcker lyset och lever i månskenet som skjuter förbi fönstret"


   
SvaraCitera