Aviseringar
Rensa alla

Ron Paul vs. Barack Obama


notfallingapart:

idelogi mässigt då?

jag har inte lyssnat på vad de har att säga, det brukar ändå inte stämma[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

han är svart, det är nog

[crazy] jo de är najs men... jag vet men just nu iaf så känns de som att Obama är den jag skulle rösta på, då inte pga idelogi mest utan för jag tror på honom. Fast såfort jag säger de blir jag säker liksom.

Vad är bästa att staten lägger sig i eller att staten inte lägger sig i? [shake]


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Ron Paul (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Vad är bästa att staten lägger sig i eller att staten inte lägger sig i? [shake]

Extremtänkade är inte bäst iaf, thats for sure.
[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Ron Paul (Du röstade på detta alternativ)

Han är den ende av de presidentkandidaterna som vill avsluta USAs "leka världspolis" kör och dra tillbaka ALLA amerikanska trupper från utlandet. Vill rädda USAs ekonomi från kollapps (den ende av de amerikanska kandidaterna som aldrig röstat för en obalanserad budget), den ende som är helt emot The Patriot Act.

Osv osv, listan kan göras lång.

Kan även vara värt att nämna den här tråden på UM från förra månaden. Där hade alla möjlighet att rösta på alla de kandidater som fanns kvar då. I den tråden leder Ron Paul överlägset:
Amerikanska valet del 2

I den tråden var man dock tvungen att läsa på lite kort vad de olika kandidaterna stod för innan man kunde rösta, troligtvis det som bidrog till Ron Pauls jordskredsseger där. Här röstar nog många på Obama bara för att det är honom de känner igen från Aftonbladet, inte för att man är så insatt i vilka åsikter de två kandidaterna står för.


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Ron Paul (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillade obama i början men fick sedan reda på att han går på en sådan fuckad rasistisk kyrka med en pastor som stöder en man som heter farakan elr nåt sånt som är med i "nation of islam".pastor som obama känner väldigt bra sedan 20 år är helt jävla fuckad.

ron paul är den ände RIKTIGA republikanen, jag gillar honom eftersom han är gynokolog som bevisar att han kan en och en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

han är svart, det är nog

han är lika mycket svart som han är vit.


   
SvaraCitera

Gusanos:

han är lika mycket svart som han är vit.

Ännu bättre


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Ron Paul (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

den ende som är helt emot The Patriot Act.

Jo fast... ifall man är emot den så är man eller?

Jakob_E:

Han är den ende av de presidentkandidaterna som vill avsluta USAs "leka världspolis" kör och dra tillbaka ALLA amerikanska trupper från utlandet.

Joo de är ju iof bra fast sålänge usa är diplomatiska och inte anfaller länder så har inte jag så stort problem med det. Sedan kommer vi ju till de där med vad gör has politik inrikes så mkt bättre än Obama?

Jakob_E:

Här röstar nog många på Obama bara för att det är honom de känner igen från Aftonbladet, inte för att man är så insatt i vilka åsikter de två kandidaterna står för.

Jojo, men kan du argumentera för Paul då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gusanos:

som obama känner väldigt bra sedan 20 år är helt jävla fuckad.

Jo fast har du hört hans tal A More Perfect Union?

Gusanos:

han är lika mycket svart som han är vit.

Jo fast de andra är enbart vita så... han är ju mer svart om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Ron Paul (Du röstade på detta alternativ)

Hur är Obama socialliberal egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Här röstar nog många på Obama bara för att det är honom de känner igen från Aftonbladet, inte för att man är så insatt i vilka åsikter de två kandidaterna står för

Hur förklarar du att det amerikanska folket röstar på andra kandidater än Ron Paul, om han nu är så bra? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Kan även vara värt att nämna den här tråden på UM från förra månaden. Där hade alla möjlighet att rösta på alla de kandidater som fanns kvar då. I den tråden leder Ron Paul överlägset:

Hur många kandidater finns kvar nu, och vilka?


   
SvaraCitera