Aviseringar
Rensa alla

Ronja Rövardotter animeras


Draug

borka styr upp det hela med några grådvärgar.


   
SvaraCitera

Ja, det kan nog bli bra. Det är svårt att säga något innan man har sett resultatet. 


   
SvaraCitera

Tjohej:

Gör det? Jag vet att det kommer upp en tecknad film om Emil på bio.
Och glöm inte "Karlsson på taket".

Körde emil & ida tecknad film på bio under december 


   
SvaraCitera

Miyazaki d.y är tyvärr inte lika bra som sin fader, än. Hoppas han kan slå igenom med denna då. Till skillnad från alla andra animestudios så har i varje fall Ghibli resurserna. Deras senaste film gick på väl på 50m USD vilket blir ungefär 300 000 000 miljoner svenska kronor. Det är STOR skillnad om man jämför med deras tv-serier som inte får ut mer än 1 500 000 kronor per 20 minuter i dagens läge. Ghibli är ett internationellt varumärke som har råd att kosta på sina produktioner helt enkelt. 

Med det sagt hoppas jag på att det öppnar upp ett intresse för dem att börja rota i flera svenska och europeiska verk, i och med att vi här i väst är helt oförmögna att animera något själva som inte ser helt efterblivet ut. Skulle kunna tänka mig en animering på Pippi som en annan sa, Karlsson på Taket samt Nils Holgerssons underbara resa. framförallt den sista, som grundkoncept skulle man kunna göra till en atmosfärisk eufori avslutandes med spontanorgams ifall den gjordes rätt. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ser fram emot det!


   
SvaraCitera

Vit priviligerad cisman:
Miyazaki d.y är tyvärr inte lika bra som sin fader, än. Hoppas han kan slå igenom med denna då. Till skillnad från alla andra animestudios så har i varje fall Ghibli resurserna. Deras senaste film gick på väl på 50m USD vilket blir ungefär 300 000 000 miljoner svenska kronor. Det är STOR skillnad om man jämför med deras tv-serier som inte får ut mer än 1 500 000 kronor per 20 minuter i dagens läge. Ghibli är ett internationellt varumärke som har råd att kosta på sina produktioner helt enkelt. 

Med det sagt hoppas jag på att det öppnar upp ett intresse för dem att börja rota i flera svenska och europeiska verk, i och med att vi här i väst är helt oförmögna att animera något själva som inte ser helt efterblivet ut. Skulle kunna tänka mig en animering på Pippi som en annan sa, Karlsson på Taket samt Nils Holgerssons underbara resa. framförallt den sista, som grundkoncept skulle man kunna göra till en atmosfärisk eufori avslutandes med spontanorgams ifall den gjordes rätt. 

Pippi och Karlsson har redan gjorts som tecknade serier.


   
SvaraCitera

Tjohej: Pippi och Karlsson har redan gjorts som tecknade serier.

Men inte japanskt animerad. Det går inte att jämföra. 


   
SvaraCitera

Vit priviligerad cisman:
Miyazaki d.y är tyvärr inte lika bra som sin fader, än.

 Skulle kunna tänka mig en animering på Pippi 

Redan på 80talet så ville hayao göra en animerad Pippi men nekades då för att Astrid inte ville ha några animeringar alls. Senare när hon tillät en animering ångrade hon sig för att hon inte valde studio ghibli. 

Istället för att göra Pippi så blev det kikis expressbud. Miljöerna i filmen är alltså svenska 


   
SvaraCitera

Vit priviligerad cisman:

Men inte japanskt animerad. Det går inte att jämföra. 

Japanskt är ju räät unikt så. Men jag personligen är inte ett fans av den stilen. Snarare tvärtom. Däremot tycker jag trots det att är kul att om Astrid Lindgrens verk når dit.


   
SvaraCitera

Tjohej: Japanskt är ju räät unikt så. Men jag personligen är inte ett fans av den stilen. Snarare tvärtom. Däremot tycker jag trots det att är kul att om Astrid Lindgrens verk når dit.

Ghibli animerar dock inte som andra studios. De har en annorlunda stil, och har bättre framerate (= fler bilder i sekunden så animeringen flyter bättre). Så här ska uppenbarligen fronten se ut:
1015472-polygon-teams-studio-ghibli-new-

Kommer garanterat se på den. Men tror inte den kommer att toppa eller ens likna den tidigare spelversionen. Japaner är för dåliga på att porträttera karlakarar. Dvs kommer större delen av casten med rövare och banditer bli mindre bra gjorda, medan scenerna med rumptrollen och mötena i skogen med birk att bli bättre.


   
SvaraCitera

Zerafina: Redan på 80talet så ville hayao göra en animerad Pippi men nekades då för att Astrid inte ville ha några animeringar alls. Senare när hon tillät en animering ångrade hon sig för att hon inte valde studio ghibli. 

Istället för att göra Pippi så blev det kikis expressbud. Miljöerna i filmen är alltså svenska

Sedärja. Har just Kikis Expressbud på datorn och hade tänkt kolla igenom den någon dag, liksom många fler ghibli filmer man BORDE kolla på. Men blir inte av liksom, känner att man måste tagga för sådana filmer för att göra dem rättvisa. Mindre skitserier som dyker upp säsongsvis och mer kvalitetsserier borde det vara hädanefter. 


   
SvaraCitera

Vit priviligerad cisman:

Ghibli animerar dock inte som andra studios. De har en annorlunda stil, och har bättre framerate (= fler bilder i sekunden så animeringen flyter bättre). Så här ska uppenbarligen fronten se ut:
1015472-polygon-teams-studio-ghibli-new-

Kommer garanterat se på den. Men tror inte den kommer att toppa eller ens likna den tidigare spelversionen. Japaner är för dåliga på att porträttera karlakarar. Dvs kommer större delen av casten med rövare och banditer bli mindre bra gjorda, medan scenerna med rumptrollen och mötena i skogen med birk att bli bättre.

Så där ser det helt okej ut! 🙂


   
SvaraCitera

Tjohej: Men då ska den ju vara på svenska också, annars får det fan vara.

wut


   
SvaraCitera

stereo total:

wut

Ja, men självklart? Men om den görs i Japan, får jag väll tåla att den inte är på svenska. Men då hoppas jag att den kommer till Sverige och dubbas sen.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Ja, men självklart? Men om den görs i Japan, får jag väll tåla att den inte är på svenska. Men då hoppas jag att den kommer till Sverige och dubbas sen.

varför måste du se den med svenskt tal? 


   
SvaraCitera