Aviseringar
Rensa alla

Rosengårdsborna kör ut terroristerna


Kudos Rosengård!


   
SvaraCitera

Borde inte polisen agera när folk slår varandra? Eller gäller det bara om det är demonstranter som kastar tomburkar?


   
SvaraCitera

Hampie:

Jahopp. Varför gjorde de det?

för att organisatörerna var idioter som lade reclaimet på ramadans första dag. lyckat att spela hög musik när det är förbjudet under fastan.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Borde inte polisen agera när folk slår varandra? Eller gäller det bara om det är demonstranter som kastar tomburkar?

Eftersom anarkisterna så länge tjatat om att polisen ska vara passiv, så uppfyllde de nu deras önskan. För övrigt så reagerade polisen genom att bilda kedja mellan bebisarna och rosengårdsborna.

Hur som helst så verkar anarkisterna ha väldigt svårt för att förstå en vink. Rosengårdsborna har vid flertalet tillfällen gjort klart för alla att de inte vill ha något att göra med yrkesbråkstakar. Likväl så åker de dit för att provocera civilbefolkningen. Anarkister har uppenbarligen ett logiskt tänkande jämförbart med neandertalare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

"– De kommer hit och ställer till problem och vi vill inte ha dem här. Det blir bara en massa våldsamheter som ger Rosengård dåligt rykte. De kan väl ha sina fester hemma i Limhamn, sade Mohammed Aburid och undrar varför Reclaim-deltagarna är maskerade. "

"– De vill bara sabba och förstöra. Jag hoppas att de aldrig kommer hit igen. Vi vill ha det lugnt här och vi är glada för att polisen är här, sade han. "

"Strax före klockan 22 kastade helt plötsligt några av Reclaim-aktivisterna flaskor och brandfacklor mot polisen. Några av föremålen träffade polisfordonen. Polismännen tog på sig sina hjälmar och ställde sig bakom sina bilar. Stämningen uppgavs vara spänd. "

Tragiskt att dessa rasistiska vänsteridioter inte kan respektera muslimernas stillsamma festligheter. Nä, de måse leva rövare och ställa till med bråk, och sedan inbilla sig att de har folkligt stöd.


   
SvaraCitera

Kom precis hem från reclaimet och orkar inte skriva någon längre text, men kan ju dra lite snabbt vad det här handlade om.

De människorna som först angrep ljudbilen var de personer som av rosengårdsborna kallas "de röda grisarna". Ett slags medborgargarde med låtsaspoliser som går runt i röda jackor och försöker bestämma över folk. Dessa har gått runt och spridit rykten om att vi var där för att förstöra i bostadsområdet och massa sådant innan reclaimet. Sen hade arrangörerna till reclaimet slarvat och inte tänkt på att ramadan började idag och att man inte får spela musik och liknande då. När ungdomarna i området såg deras föräldrar och folk de känner angripa ett gäng svartklädda och maskerade människor så blir det en slags "vi mot dem"-stämning och många hänger på. Vi flyttade då ljudbilen och snackade med ungdomarna och de flesta av dem deltog senare i reclaimet när vi förklarat hur det låg till. Många av de som slogs i början var ju t.o.m. med och vaktade ljudbilen senare.

Tidningarna försöker framställa det som att det var "tillresta autonoma" mot "rosengårdbor", när det egentligen var rödjackorna mot reclaimdeltagare. Man utelämnar att många av de som varit med och planerat arrangemanget själva är folk från Rosengård, och att folk från både Rosengård och och andra ställen deltog.

Däremot var det väldigt dumt datum att lägga det hela på och det borde folket som arrangerade det hela ha tänkt på. Hade man gjort det så hade hela det här missförståndet kunnat undvikas. Men att alla boende på Rosengård skulle vara emot det hela är en ren lögn. Var t.ex. ett par boende som kom fram och tackade mig (eller egentligen sa de ju "bra gjort AFA" för de trodde att alla autonoma var AFA-medlemmar) för att vi gjorde det hela och var glada över att vissa bryr sig om deras situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från Aftonbladet:
"Strax efter midnatt var det rena upploppet i Rosengård i Malmö. Ett par hundra ungdomar byggde barrikader och tände eld på bildäck. Flera fyrverkeripjäser sköts och ett par polisbilar träffades. Även privatbilister blev beskjutna och på en stadsbuss som passerade försökte ungdomarna krossa rutorna."

Beskjutna privatpersoner och vandaliserade statsbussar, låter som vanligt när rödingarna är i farten.

"Allt började med att Reclaim Rosengård skulle ha gatufest under parollen ”Inga snutar på Rosengård”. Men den demonstrationen blev det inte mycket av.

Med en snabb och oväntad attack jagade Rosengårdsborna själva, med tre medelålders män i spetsen, bort demonstranterna från den rondell där de samlades.

Ungdomarna tvingades ta skydd bakom polisens bilar."

Är det inte minst sagt ironiskt att vandalerna själva tvingas söka skydd hos polisen då människorna i området de vandaliserar och förstör jagar ut dem? Poliser som vandalerna kommit dit för att jaga bort.

"– Vi som bor på Rosengård vill ha kvar poliserna här ute, deras närvaro har gett oss en lugnare tillvaro och förbättrat områdets rykte, förklarade en av ledarna, Abu Hadis."

Förstår honom.

"Supande överklassungar
– Här ska inte komma några supande överklassungar och föra vår talan mot vår vilja. De har inte här att göra.

Mitt i kaoset fanns Sarah, 52, på väg hem.

– Detta är fruktansvärt, tyckte hon. Sedan flera veckor tillbaka har vi ständigt haft polisen här. Det har gett oss trygghet. Inga eldade bilar och containrar. Jag har lugnt kunnat gå hem sent på kvällarna.

– Nu är vi tillbaka i samma helvete som vi hade tidigare. Vi är många som älskar att ha polisen i vår närhet."

Ingen kommentar behövs.

"Klockan två i natt hade polisen åter full styrka på plats, redo att slå till.
”Hem och lägg er!”

Då kom Abu Hadid, mannen som tidigare jagade iväg demonstranterna, ut igen.

– Det får vara nog nu, gå hem och lägg er, uppmanade han.

Fem minuter senare var det lugnt på Rosengård."

En stor eloge till Rosengårdsborna med civilkurage nog att jaga ut vandalerna och som på egen hand lyckat lugna ner allt.

Man kan dock ställa sig lite frågande över polisens agerande som enligt mig borde ha gått in med krafttag direkt för att rädda Rosengård och Rosengårdborna och snabbt omhändertagit vandalerna.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Man kan dock ställa sig lite frågande över polisens agerande som enligt mig borde ha gått in med krafttag direkt för att rädda Rosengård och Rosengårdborna och snabbt omhändertagit vandalerna.

Fast det skulle ju bara eldat på demonstranterna just för att det var poliser. Nu kommer dom förhoppningsvis på bättre tankar [y]


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Beskjutna privatpersoner och vandaliserade statsbussar, låter som vanligt när rödingarna är i farten.

Absolut. Ingen respekt alls för allmänhetens egendom och säkerhet.

Gentlemannen:

Man kan dock ställa sig lite frågande över polisens agerande som enligt mig borde ha gått in med krafttag direkt för att rädda Rosengård och Rosengårdborna och snabbt omhändertagit vandalerna.

Jag ser ju helst att polisen på en går in med gummikulor, tårgas och vattenkanoner mot anarkister. Men jag tror det var väldigt nyttigt för rödingarna att i irl få se hur hela Rosengård tar avstånd från deras upplopp. Resultatet har redan blivit att flertalet kommunistbloggar börjat ifrågasätta funktionen med reclaim, eftersom det inte finns något som helst stöd för det bland allmänheten med dessa omotiverade upplopp.


   
SvaraCitera

har alltid funderat på varför de la det i början av ramadan när människor antagligen redan är frustrerade eftersom de inte hunnit ställa om sin kropp och inte ätit på 17-18 timmar[shake]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Borde inte polisen agera när folk slår varandra? Eller gäller det bara om det är demonstranter som kastar tomburkar?

Nej nej, nu fick ju AFA som de ville. Polisen la sig inte i och körde inte bort de [bigsmile] Så rätt!

Och vad var vitsen med "tomburkar"? Om du försöker få reclaimare att framstå som att de oftast kastar tomburkar så har du lite fel tycker jag.


   
SvaraCitera

var det ingen i planeringsgruppen med muslimskt ursprung eller muslimska vänner som kunde ha berättat det eller vad beror datummissen på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Fast det skulle ju bara eldat på demonstranterna just för att det var poliser. Nu kommer dom förhoppningsvis på bättre tankar

Jag tänker väl mer på det Der Judenstaat skriver här:

Der Judenstaat:

Jag ser ju helst att polisen på en går in med gummikulor, tårgas och vattenkanoner

Men inser också att Der Judenstaat har rätt i sin poäng här så kanske inte var så dumt att det blev som det blev ändå:

Der Judenstaat:

Men jag tror det var väldigt nyttigt för rödingarna att i irl få se hur hela Rosengård tar avstånd från deras upplopp. Resultatet har redan blivit att flertalet kommunistbloggar börjat ifrågasätta funktionen med reclaim, eftersom det inte finns något som helst stöd för det bland allmänheten med dessa omotiverade upplopp.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

var det ingen i planeringsgruppen med muslimskt ursprung eller muslimska vänner som kunde ha berättat det eller vad beror datummissen på?

En femma på din teori.

Hela aktionen var löjlig. [no-no]


   
SvaraCitera

Ni som snackar så mycket trots att ni inte var där utan går blint på vad media skriver är ju idioter. Den enda person i denna tråd som faktiskt har skrivit något vettigt är BTA och han var dessutom där och såg med egna ögon hur och varför det gick som det gick.

Sedan, visst kan man ifrågasätta det kan skriver (er rätt att göra det), men faktum kvarstår att han var på plats och många av er som skriver skit här var inte det, om ens någon.

Idioter.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Borde inte polisen agera när folk slår varandra? Eller gäller det bara om det är demonstranter som kastar tomburkar?

Motborgare:

Kom precis hem från reclaimet och orkar inte skriva någon längre text, men kan ju dra lite snabbt vad det här handlade om.

passaro:

Ni som snackar så mycket trots att ni inte var där utan går blint på vad media skriver är ju idioter.

Ut med rassarna, ut med rassarna, ut med rassarna! Fan vad glad jag blir när jag läser om sånt här. Det gjorde verkligen min dag. Äntligen att de jävla maskerade mupparna fick på käften. Kommer de till min förort ska de få samma varma välkomnande. [cool]


   
SvaraCitera