Aviseringar
Rensa alla

Rosenrot + Alkohol?


Ämnesstartare

Ja, jag har just börjat svälja rosenrot om dagarna. Men jag undrar om det är något problem med att dricka alkohol några timmar senare efter intag av rosenrot?

Känns som att det är lite som att blanda en energidryck och sprit. Eller?


   
Citera
Åtta

bogen:

Känns som att det är lite som att blanda en energidryck och sprit.

...Va? Varför skulle det vara det? Rosenrot innehåller inte koffein.

Nu har jag googlat runt ett slag, och inte kunnat hitta någonting som skulle peka på att kombinationen var farlig. Men för din egen skull så kan du ju läsa på lite om vad det är du äter. http://en.wikipedia.org/wiki/Rhodiola_rosea


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

...Va? Varför skulle det vara det? Rosenrot innehåller inte koffein.

Nej, men det innehåller andra saker som gör att man blir mer pigg av, så att säga.

Åtta:

Nu har jag googlat runt ett slag, och inte kunnat hitta någonting som skulle peka på att kombinationen var farlig. Men för din egen skull så kan du ju läsa på lite om vad det är du äter. http://en.wikipedia.org/wiki/Rhodiola_rosea

Jag vet vad jag äter, tack ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde inte vara några problem, så länge du inte äter enorma mängder av det och tänker blanda med lika enorma mängder sprit. Osäker på om det ens skulle uppstå problem då.


   
SvaraCitera

bogen:

Ja, jag har just börjat svälja rosenrot om dagarna

HAHAHAHAHAHA du har läst blondinbellas blogg eller?
Ja, jag har gjort det.


   
SvaraCitera

Åtta:

...Va? Varför skulle det vara det? Rosenrot innehåller inte koffein.

Det är taurinet man vill åt i energidrycker.


   
SvaraCitera
Åtta

GHurt:

Det är taurinet man vill åt i energidrycker.

"Ämnet har dock inga som helst dokumenterade effekter på att vara varken prestationshöjande eller verka förstärkande ihop med koffein. Det är okänt varför taurin inkluderas i energidrycker, men en teori är att det beror på ordets manliga karaktär då det härstammar från latinets taurus (tjur), och därför skulle ha en psykologisk effekt, placeboeffekt, snarare än en fysiologisk sådan."

[no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Ämnet har dock inga som helst dokumenterade effekter på att vara varken prestationsh

Where you get this? För energidrycker har ju mindre koffein i sig än vad kaffe har.. Borde det vara väldigt farligt dricka irish coffe..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Det är taurinet man vill åt i energidrycker.

Nej.

GHurt:

För energidrycker har ju mindre koffein i sig än vad kaffe har

Kaffe är starkare för magen [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Nej.

Min NV kompis failar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Min NV kompis failar.

Ja [cute]
Finns kattgodis med taurin i, han kan gå och knapra på dem [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Finns kattgodis med taurin i, han kan gå och knapra på dem

Men va onödigt det känns med energidryck nu. Kan de ju lika gärna ta en kopp kaffe.. They failzor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Men va onödigt det känns med energidryck nu. Kan de ju lika gärna ta en kopp kaffe.. They failzor.

Fast kaffe är starkare osv för magen, och det smakar ju faktiskt annorlunda.
Kommer "Cocaine" till sverige, så innehåller den ju mer koffein än kaffe.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fast kaffe är starkare osv för magen, och det smakar ju faktiskt annorlunda.

Ja, men ändå. Kanske är för att jag tycker energidryck smakar bajs [rolleyes] Trodde det var något mer faktiskt, känns ju som det när de gör reklam för det iaf. Ingen kaffe reklam de har direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

bajs [rolleyes] Trodde det var något mer faktiskt, känns ju som det när de gör reklam för det iaf.

Ska ju locka ungdomar osv, därför de försöker vara coola [no-no]


   
SvaraCitera