Aviseringar
Rensa alla

Roten till all ondska


Ämnesstartare

ondska.png

Dokumentären av biologen Richard Dawkins - Roten Till all Ondska. Det är en dokumentär som går till roten för mycket av det onda som finns i världen nämligen religion - eller tro.  Att tro utan bevis. Alltså vidskeplighet. Här visar Dawkins hur irrationellt det är att vara religilös. Men dokumentären behandlar inte enbart religion utan även andra vidskepliga föreställningar. Han visar hur mäktig och farlig religionen är och hur den tar över människors hjärnor som ett slags virus.


DEL 1/2:


DEL 2/2:


   
Citera
Ämnesstartare

Roten till all ondska är radiotjänst, det vet vi redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roten till all ondska är amsi, det vet vi redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att religion skulle vara roten till all ondska är inte riktigt sant, däremot skulle jag säga att irrationalitet är roten till all ondska, och där ingår ju religion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sanningens ord, Mahalageasca. Antar att dawkins använde rubriken ''roten till all ondska'' för att få den mer uppmärksammad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har ju hyfsat mycket vanföreställningar om homosexualitet, räknas det som ondska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: du har ju hyfsat mycket vanföreställningar om homosexualitet, räknas det som ondska?

jag struntar i rim och reson och besvarar den här frågan som om den vore seriöst ställd till alla: ja det gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min inställning till homosexualitet baseras på biologi, filosofi, matematik, och statistik. Det är vetenskap. Inte en tro utan bevis. Det går inte ens att jämföra med religion. Religion är inte vetenskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Min inställning till homosexualitet baseras på biologi, filosofi, matematik, och statistik. Det är vetenskap. Inte en tro utan bevis. Det går inte ens att jämföra med religion. Religion är inte vetenskap.

vad spelar det för roll om det är "onaturligt" då eller vad du nu menar att det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: biologi

Trött

Patrick: statistik.

Statistik från 1866 eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

jag struntar i rim och reson och besvarar den här frågan som om den vore seriöst ställd till alla: ja det gör det

jag känner också det, faktiskt.

Patrick:
Min inställning till homosexualitet baseras på biologi, filosofi, matematik, och statistik. Det är vetenskap. Inte en tro utan bevis. Det går inte ens att jämföra med religion. Religion är inte vetenskap.

nej, det gör den inte. men alla irrationella föreställningar är vanföreställningar utom dina, antar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pengar. Tänk bara hur folk blir av detta papper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är roten till all ondska och såna som du måste förgöras om ungefär en timme kommer du ligga på sjukhuset både dina ben kommer vara brutna ditt näsben kommer att vara avslagen på flera ställen och du kommer inte kunna se med ögonen och värst av allt du kommer inte våga säga vad som hänt du kommer säga att du ramla i en trappa. För det här är sista gången sen aldrig mer.


   
SvaraCitera

Tror ärligt att fler krig hade funnits om det inte vore just för religion.

T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!! 

Patrick du är nog den mest lättlurade och dummaste trollet här på UM ! 

''Han visar hur mäktig och farlig 'religionen''- Styrs av människor men av vilka människor ?  mjo ELITEN världens rikaste och toppen på pyramiden . Religion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen status, personlig vinning eller få ett maktfäste hos andra människor så konflikter uppstår och hat utvecklas emot andra för att dem inte tänker eller vill förmedla samma sak ut i Världen. 

 Jag känner en frimurare så jag vet exakt vad grunden till all ondska är . Det är människor som gör sånt som bygger upp en grund till ondska. En Jävla Propaganda du kör med patrick  , vet inte ens om du är smart nog och förstå vad jag har skrivit xD 


   
SvaraCitera