Aviseringar
Rensa alla

Rottweiler


Ämnesstartare

hej ;P
jag ska få en Rottweiler av min pojkvän vi ska hämta den 27/11 det är en tidigt julklapp och den kommer från en av Sveriges bästa kennlar.
Jag har aldrig haft någon Rottweiler förut men jag har alltid haft hund i mitt liv, från små till jätte stora hundar. Men rottweiler har vart min dröm jag kommer vara hemma i flera år eftersom jag ska plugga, ska börja på folkhögskola nu, sen efter det ska jag studera rehab för djur, och det kommer ta lång tid,
men är det någon som har en rottweiler som kan berätta lite, för många säger att det är en sån speciell ras, liksom berätta lite om vardagarna haha, eller berätta om någon annan ras som ni har, kul att veta lite..
skulle vara kul om någon kan tipsa om en bra bruksklubb också ;P
[bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Vill själv ha en rottweiler senare... har oxå alltid haft hundar i familjen, har hört mig för rätt mkt om vad man ska tänka på och en viktig sak var att börja med uppfostran TIDIGT, alltså direkt du får hunden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rottweiler [surprised] Läskigt!


   
SvaraCitera
Jeay_L

Marsipanklubba:

Rottweiler Läskigt!

Vad är det läskiga med en rottweiler?

Enda hunden jag blivit attackerad av var en liten tax-terrier blandning som min familj hade då jag var liten det var någon psykiskt fel på den (alla andra valparna i kullen blev var likadana och ingen levde särskilt länge utan blev avlivad) träffade en blandning mellan amstaff och pitbull, en liten hane på 3 månader för några veckor sen, och den visade inte minsta lilla tecken på att vara nån "mördarhund"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var tuff o bestämd mot dem bara! Heheh. [y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju nästan aldrig hunden, utan oftast är det ägaren som förstör hunden, 🙂 föräldrarna till min valp som jag får om några veckor, var knähundar dom skulle verkligen sitta i knät, så underbart snälla om dom får rätt uppfostran så klart, rottweiler måste ju ha fysisk träning och psykiskt träning väldigt mycket om dom inte får det så går deras energi till annat och oftast blir det till negativt, då blir det bara synd om hunden ifall inte ägaren har orken att vara med den så mycket, då ska man inte ha någon tycker jag iaf.


   
SvaraCitera

Grattis!

Det är en krävande hund som kräver diciplin och en bra uppfostran, men sköter du detta bra så kommer du få en bästa polare för livet, som med alla hundar är dom ju väldigt lojala! Du får också börja tidigt med just uppfostran, bekanta hunden med andra djur/människor och gör så att så mycket som möjligt blir naturligt redan från start, exempelvis träffa andra, åka buss/tåg osv. Sedan långpromenader behövs i mängder [bigcheers]


   
SvaraCitera

Freemason:

börja tidigt med just uppfostran, bekanta hunden med andra djur/människor och gör så att så mycket som möjligt blir naturligt redan från start, exempelvis träffa andra, åka buss/tåg osv. Sedan långpromenader behövs i mängder

Och att aktivera den mkt psykiskt, så att den blir trött på riktigt. Fysisk träning i all ära, hundar har en magisk förmåga att återhämta sig på 5 min eller liknande och är redo för mer.
Psykisk träning tar på hela hunden och gör att den blir supertrött och vilar en längre stund.
Man får dessutom en mer balanserad hund om den är lika tränad psykiskt som fysiskt. Rottweilers kan med rätt ägare bli världens underbaraste sällskap, så lycka till och bra val! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rottisar är jäkligt svåra hundar att ha,men det är endast ägarens fel om hunden inte sköter sig.Många vill ha den rasen för att det är en "cool" hund att spatsera runt med.
Min mormor har 2 rottisar, det är mycket jobb,men de är otroligt lojala och bra vakthundar.


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Enda hunden jag blivit attackerad av var en liten tax-terrier blandning

Ungefär som för mig, fast en sketen liten chihuahua som naturligtvis inte gjort något fel för kärringen som hade den [mad]. Det var tydligen jag som stoppade in min arm i hundens mun och tvingade den att tugga. Fatta lack jag blev när kärringen hade mage att skälla ut mig...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Froggi:

Ungefär som för mig, fast en sketen liten chihuahua som naturligtvis inte gjort något fel för kärringen som hade den

Då var den nog ouppfostrad, våran tax-terrier var det fel på psykiskt, som sagt, den avlivades efter att den försökt attackera mig då jag satt i min mammas knä, turlig nog så han mamma slå bort hunden...

Alla andra valpar från kullen blev avlivad just för att dom varit aggressiva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är hemskt när hundar är så.
min pappa och mamma har en dvärg pudel, och den är sjuk , den är lösmk, den var den snällaste ocg goaste hunden ena stunden sen så ska den hugga och morra, den har ingen respekt för vissa männsikor, Så dom snackar ju på att avliva den eftersom dom har försökt så mycket, men samtidigt så vill dom inte det, för han kan verkligen vara gullig 🙁 så tråkigt, när hundarna blir så ibland fast man har uppfostrat den så gott man kan ibland går det inte..


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Då var den nog ouppfostrad

Den var extremt ouppfostrad ja.. små hundar kommer undan med nästan allt, just eftersom de är små [crazy].

Usch, läskigt! Måste ha varit något riktigt fel på någon av föräldrarna om de blev så där galna [shake]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Froggi:

Den var extremt ouppfostrad ja.. små hundar kommer undan med nästan allt, just eftersom de är små .

Dom gör ju som det!

Froggi:

Usch, läskigt! Måste ha varit något riktigt fel på någon av föräldrarna om de blev så där galna

Troligast


   
SvaraCitera