Aviseringar
Rensa alla

Rubiks kub - Vilken tid löser du den på?


r4ll3
Ämnesstartare

Detta spel har blivit riktigt intressant för mig under den senaste tiden. Det började för en vecka sedan då jag och en kompis var på Dollarstore och då såg vi den - Rubiks kub. Det mest magnifika, klassiska, världsberömda pusselspelet som finns. Vi köpte två stycken för 30 kr och när jag kom hem slog jag upp guider på youtube för hur man löser dem. Jag var så jävla insnöad i att försöka lösa kubspelet så det tog bara 1-2 dagar för mig att lära mig det. Då hade jag memorerat alla algoritmer som man behövde för att kunna lösa den.

Jag har nu fortfarande kvar kuben från Dollar och det är en väldigt dålig kub (den kostade 15 kr, så jag kan inte klaga). Den är väldigt svår att vrida, den liksom fastnar när jag vrider ibland. Hittils är min bästa tid 02:41 på Dollarkuben.

Guiderna jag lärde mig lösa Rubiks kub:

Vilken tid har ni löst Rubiks kub på som bäst? Tycker ni om spelet? Ifall ni vill lära er att lösa Rubiks kub kan ni gärna skriva om hjälp här. Ni kan även diskutera om Rubiks kub i allmänhet. Hur kan man lära sig att lösa den fortare? Jag har hört att man kan hälla i silikon/vaselin i kuben, då ska det gå att vrida bättre. [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig löst en ;<


   
SvaraCitera

Jag har aldrig löst en, men har en kompis som kan lösa en vanlig 3x3-kub på ca 40 sekunder


   
SvaraCitera
r4ll3
Ämnesstartare

Kablash__:

Har aldrig löst en ;<

Okey. Dags att lära dig? 😉 Det är skitcoolt att kunna lösa en. Tänk alla brudar du kan ragga på genom att visa att du kan lösa en Rubiks kub [wink]

Dold text: (Menat som ett skämt xD)


   
SvaraCitera

r4ll3:

Dold text

sådant får du inte skämta om :s
tänk om en stackare tror dig och slösar bort pengar på en kub som han kunnat använda till att köpa blommor till en tjej ist? 🙁


   
SvaraCitera
r4ll3
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jag har aldrig löst en, men har en kompis som kan lösa en vanlig 3x3-kub på ca 40 sekunder

Det är väldigt snabbt! [censur]

Crypto:

sådant får du inte skämta om :s
tänk om en stackare tror dig och slösar bort pengar på en kub som han kunnat använda till att köpa blommor till en tjej ist? 🙁

Haha. xD


   
SvaraCitera

Ge mig en vecka så fixar jag biffen.


   
SvaraCitera

Aldrig löst en. Får ont i huvudet om jag ser en.


   
SvaraCitera

1 min och 2 sek =D


   
SvaraCitera