Aviseringar
Rensa alla

Rubrik...


Ämnesstartare

God kväll

Jag är en av dem som har som nyårslöfte att börja träna/gymma nästa år. Har en väldigt tunn kroppsbyggnad/spinkig och det jag skulle vilja jobba på är armmusklerna. Eller i stort sätt från bröstmusklerna till armarna om ni förstår vad jag menar. Vill få en bredare och mer balanserad överkropp.

Jag menar inte att jag vill bli en stor biff. Mitt mål är att få en mer balanserad överkropp/kropp. Mina armar går nästan vertikalt ner(kanske lite och ta i men:P). Magen kanske jag skulle kunna bygga vidare på, den är dock helt okej.

Vet inte om jag vänder mig till rätt ställe, jag kan förstå att ni inte är några experter men jag skulle vilja veta vad ni tycker jag ska utföra för övningar osv. Har inget som helst intresse för idrott egentligen, men att träna är både bra för hälsan och kroppen. Undrar lite över dessa punkter:

* Måste man dra iväg till ett gym och skaffa gymkort, eller finns det övningar man kan göra hemma? Ev. inskaffa material som behövs för att lyfta hemma/eller vad det nu är man ska göra.

- Är nämligen inte så haj på att träna i allmänheten och vet inte om jag har så lust att dra till gymmet efter skolan då jag har en förmåga att vara väldigt trött efter en lång och slitig skoldag.

Nackdel: Pengarna. En annan nackdel är att det oftast finns dryga människor som trackar ner på en bara för att man inte är lika biffiga som dem. Så behöver det ju inte vara men ofta stämmer ordspråket "Det finns minst en idiot vart man än kommer" ganska bra. Men om det är gymmet ni rekommenderar(vilket jag förmodar) så blir det så.

* Vilka övningar skall utföras/Maskiner skall användas då man är på gymmet? Baserar då självklart frågan på att jag vill träna mina armuskler/axlar/bröst.
Några rekommendationer?

* Sedan undrar jag lite om tid. Ni är väll förmodligen inga som kan spå framtid men om man säger att jag börjar träna nu efter jullovet och fram till sommaren och har som mål att bli lagom bredaxlad, hur mycket behöver jag träna i veckan och hur hårt i snitt? Ni kanske har haft liknande mål och nått bra resultat? Dela gärna med er av sådan info.

Sen vill jag bara säga att ni hjälper mig så mycket som möjligt bara med att dela med er av information om det jag undrar över. Är tacksam för alla svar som har med mina frågor att göra. Allt annat ignoneras.

Sedan om ni undrar över min ålder så är jag 17.


   
Citera
Ämnesstartare

träna sönder musklerna under nåra dar, och käka somfan.. on and on


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur bredaxlad du är har väl delvis med gener att göra?

Träna tills du gråter utav smärta i musklerna, ät som ett monster och sov som en bebis.

Första grejen på gymmet: Försök att lära dig så mycket teknik som möjligt till allt, börja hellre på lättare vikter istället för tyngre.
Fel teknik kan leda till allvarliga skador.
Folk som klagar på att du inte är grov är dumma i huvudet, de har också vart smala. Sparka dem i pungen.
Fråga på gymmet efter hjälp är bra, de brukar vara hjälpsamma(alltid fått hjälp när jag frågat iaf).
Gör ett schema över hela kroppen och träna dem på olika dagar, träna ca 4-5 dagar i veckan. Låt varje muskel vila i ca 24 timmar.
Efter tips att träna så rekommenderar jag att du youtubar namn såsom:
Ronnie Coleman
Jay Cutler
Dexter Jackson
Kolla in lite videos utav dem, härma tills du kan tekniken.
Sen kollar du igenom massa videos med samma teknik för att kolla att du gör rätt.

Annars så rekommenderar jag Axons träningskoncept,läs vidare här.
https://www.flashback.info/showthread.php?t=691405
Läs igenom hans tråd, träna, läs igenom den 5 gånger, skriv ut den och läs igen, läs den på dass och allt tills den SITTER TAMEFAN INPRÄNTAD I SKALLEN!
Sen går du vidare till nästa Axon-koncept dvs "2.0" =)

Lycka till!


   
SvaraCitera

An0n:

bröstmusklerna till armarna

An0n:

Vill få en bredare och mer balanserad överkropp.

Ah, en discogymmare! [wink]

Om du inte vill betala för gymkort:
http://www.amazon.com/Underground-Guide-Warrior-Fitness-Performance/dp/B000FK641...

Har dock inte läst den, bara fått den rekommenderad.


   
SvaraCitera

är du en av alla dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Låt varje muskel vila i ca 24 timmar.

tror jag förstår hur du menar, men det kom ut väldigt fel.. helkroppspass varje dag då? [smile]

Förövrigt så bör trådskaparen tänka på att träning är jobbigt, resultat kommer inte när man bicepscurlar framför spegeln, resultat kommer när du tränar dig genomsvettig och får lust att gå till toaletten och spy i handfatet. (var dock noga med att inte skada dig, det kommer du ångra)


   
SvaraCitera

Träna hela kroppen istället. Snälla. -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

tror jag förstår hur du menar, men det kom ut väldigt fel.. helkroppspass varje dag då?

Nej, inga helkroppspass.

Man delar upp kroppen i delar, låt säga ... Rygg och armar för 1 dag.
Måndag: Rygg & Armar
Tisdag: Bröst & Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben, Mage & bla bla bla
Och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

http://www.amazon.com/Underground-Guide-Warrior-Fitness-Performance/dp/B000FK641...

Har faktiskt också fått den där rekommenderad!
(Kan till och med ha den liggandes någonstans)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Nej, inga helkroppspass.

LÄR DIG SE IRONI FÖR I HELVETE

[smile]

Alltså om man ska vila varje enskild muskel i 24 timmar så blir det ju ett pass per dag, förståååår du?

Det du menade var att man skulle vila KROPPEN i 24 timmar, eller hur?

förresten.. vem fan kör triceps dagen innan bröst? [tard]

(Måndag: Rygg & Armar
Tisdag: Bröst & Vader)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

)

Hahaha, men jag såg väl inte!!!

Eller är det 48 timmar för varje muskel kanske?

Schemat jag skrev upp var bara ett exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Nej, inga helkroppspass.

Man delar upp kroppen i delar,

Måste man ju absolut inte göra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loffapoffa:

Måste man ju absolut inte göra!

Jag vet att man inte måste göra detta, dock så gillar jag personligen att göra på det sättet och rekommenderade det därmed.

Dock tror jag att han är mer intresserad utav ett schema eftersom att han kan lägga mer energi vid varje träningstillfälle på de muskler han vill, eftersom han tydligen prioriterar överkroppen mest.

Personligen är jag har jag dock absolut ingenting emot helkroppspass utan har alltid gillat dem, dock har det alltid passat mig mer att dela upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej själv har jag blivit starkast snabbast genom helkroppspass!
Där jag kört mycket Bänkpress, knäböj, chins osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Eller är det 48 timmar för varje muskel kanske?

det är vad man brukar säga ja, men du skrev 24 timmar per muskel och sen skrev ett pass där man fokuserar på varje muskel en gång i veckan.. vad ska man tro då?


   
SvaraCitera