Aviseringar
Rensa alla

Rubrik...


Ämnesstartare

Har en fråga angående "röka" har det mellan 5-30 (gör inte längre) så det jag undrar är bli man trögare av skiten finns det några bevis på att det påverkar än negativ pernament?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har läst vad folk sagt på det här forumet och det finns absolut ingen fara med att röka. Det kan bara vara trevligt och nyttigt.
Dold text: Visserligen var det naiva rökande småpojkar som sade det men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Dold text:

Understryka.


   
SvaraCitera
Zsasz

helpmeoutdudes:

finns det några bevis på att det påverkar än negativ pernament?

Nej det finns inga dokumenterade bevis på att kort-tidsminnet, reaktionsförmågan eller hjärnans förmåga försämras permanent, därmed så är det ju vanligt att det kan förändas medan och upp till en vecka efter man har slutat om man har rökt på dagligen under en längre tid..

Myksa:

Jag har läst vad folk sagt på det här forumet och det finns absolut ingen fara med att röka. Det kan bara vara trevligt och nyttigt.

(Jag förstår att du är ironisk)
Visst finns det faror med att röka, rök är ej bra för lungorna,, det kvittar vad fan man än röker för att det ska vara dåligt för hälsan och kan framkalla lungcancer, Unga ska inte röka på alls då de negativa effekterna överstiger de positiva enligt mig om man är för ung (precis som att man inte ger en bebis koffein).. När man är myndig ser jag dock ingen skäl att man inte skulle få röka på om man nu vill det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

När man är myndig ser jag dock ingen skäl att man inte skulle få röka på om man nu vill det..

Det där är lite klurigt...
En synvinkel är att du kan skada andra om du är full eller nerknarkad. Fast det är ju ingen effekt i det här fallet.
En annan punkt är att du inte ska skada dig själv. Om du står på stan och slår huvudet i en vägg kommer så småningom någon ta hand om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att det kan skada, bara naiva ungar som tycker att det är asballt som inte verkar fatta det.


   
SvaraCitera
Zsasz

Myksa:

En synvinkel är att du kan skada andra om du är full eller nerknarkad.

Visst, men det brås ju på vad man är "nerknarkad" på, själv har jag aldrig sätt någon som har varit aggressiv när dem är stenade, snarare tvärt om.. Däremot har jag sätt ett bra som blivit aggressiva på amfetamin och liknande, visst finns det säkert någon som har blivit det, det finns alltid ett dåligt äpple, jag menar, t.ex. bara för att Manson-familjen dödade några personer betyder inte det att alla hippies är mördare..

Att dra alla över samma kant för att dem tar droger är som att säga att alla muslimer är terrorister, alla amerikanare är dumma i huvudet eller att alla britter har dåliga tänder, det är bara fördomar helt enkelt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De enda farorna jag känner till är den lilla risken för långvarig psykos och att inlärning osv försämras under en period efter långvarig rökning (långvarig rökning - flera, flera veckor).

Har dessutom flera kompisar som gjort just det, rökt i flera veckor alltså. Ett par av dem rökte i stort sett varje dag under ett år. De beskrev det som att man tappar fokus på vardagen och bara bryr sig om att vara hög. Till slut blir man deprimerad p.g.a. apatin till vardagen. Det kan vara svårt att bryta ett sånt mönster, och man fortsätter röka för att vara nöjd (inte för att hålla någon fysisk abstinens borta).

De här är så klart extremfall, men konstigt nog inträffade det för nästan alla av mina rökande bekanta. Fast om man är ansvarsfull är det nog inga större problem.


   
SvaraCitera

man blir ju aströg haha
rök sällan!


   
SvaraCitera

förstår inte varför det görs såhär många trådar om cannabis, och att så många som inte röker eller har testat ska komma och argumentera emot. att man blir trög av cannabis är ju nästan själva poängen, det är skönt. och visst kan man bli lite trög några dagar efter om man varit nedrökt flera dagar i sträck, men efter ett litet uppehåll så återgår man till sitt normala "jag" så rök du på bara.


   
SvaraCitera
Zsasz

Simonua:

att man blir trög av cannabis är ju nästan själva poängen

?, Kreativ, hungrig, seg och trött är några av sakerna jag har varit på cannabis, men trög?, Aldrig, Nu får du nog förklara dig lite..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är femton år och röker på fester, brukar få ta på bröst då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

är femton år och röker på fester, brukar få ta på bröst då

jag med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag med

men du är ju tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

men du är ju tjej

bara lite


   
SvaraCitera