Aviseringar
Rensa alla

Rubrik...


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 16 år. Jag pluggar i Finspång just nu men vill flytta till gbg för en tjejs skull. jag har letat o gjort allt som krävs men de blir bara svårare o kommer nya krav från föräldrarna. jag gör precis allt för att flytta men de är nästan omöjligt. jag får 1050 kr (studiebidrag) o de mamma o pappa vill är att jag ska kunna betala hyra o mat själv. o andra små grejer. men om de finns någon i västra Göteborg, som hyr ut en säng/rum för 550 kr i månaden så skulle de vara skit bra! då har ja 500 till mat o sånt. o jag ska gå till affärer o fråga om man kan hjälpa till o få en slant. då får ju han/hon som hyr ut lite mer pengar när ja kan ge. så snälla hjälp mig o hör av er!


   
Citera

Paatrriik:

o jag ska gå till affärer o fråga om man kan hjälpa till o få en slant.

[tard] va? varför skulle de?


   
SvaraCitera

Paatrriik:

vill flytta till gbg för en tjejs skull.

Varför?[tard][tard]

Dessutom får du inackorderingstillägg om du pluggar på annan ort.


   
SvaraCitera

Paatrriik:

vill flytta till gbg för en tjejs skull.

Hur länge har ni varit ihop?


   
SvaraCitera

500 kr för mat i månaden? Ska du äta falukorv hela tiden?


   
SvaraCitera

Paatrriik:

men om de finns någon i västra Göteborg, som hyr ut en säng/rum för 550 kr i månaden

Haha nja... Du får la tälta i någon park! [y][y]


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Dessutom får du inackorderingstillägg om du pluggar på annan ort.

Det gäller inte i alla kommuner.

Paatrriik:

då har ja 500 till mat o sånt.

Det räcker inte på långa vägar. Snålar du som fan kan du kanske få ned din matkostnad till en tusenlapp i månaden. Sedan tillkommer kollektivtrafik på någon hundring i månad, plus klädinköp och telefonabonnemang. Dessutom kan det nog tillkomma att du får betala delar av elförbrukningen och internetuppkoppling (beror ju dock på den du hyr av).

Sedan skulle jag bli ytterst förvånad om du hittade någon som hyr ut ett rum i Göteborg för 550kr/månad. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Kontaktannons jao. PS när du flyttar hemifrån lär du märka att 1000 pix inte räcker någonstans alls. Flytta hem till den där tjejen då alternativt styr upp ett jobb, du lär behöva en budget på åtminstone 3-4k per månad (lågt räknat).


   
SvaraCitera

Åtta:

Det gäller inte i alla kommuner.

Sålänge du läser något som inte finns på hemorten, eller om du går på en friskola.

Det lägsta kommunen kan betala är 1050 i månaden isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Sedan skulle jag bli ytterst förvånad om du hittade någon som hyr ut ett rum i Göteborg för 550kr/månad

Haha, de skulle va sjukt bra ifall ngn bara kunde hyra ut en säng elr ngt XD


   
SvaraCitera
Åtta

Paatrriik:

Haha, de skulle va sjukt bra ifall ngn bara kunde hyra ut en säng elr ngt XD

Lägg på två tusenlappar till så kanske du skulle kunna hitta en sängplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

500 kr för mat i månaden? Ska du äta falukorv hela tiden?

De får väl bli så ^^

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Lägg på två tusenlappar till så kanske du skulle kunna hitta en sängplats.

men förfan, de är sjukt att allt är så dyrt o fram för allt privata per.. dom borde ju nästan veta hur de är att va en ungdom som är behov av pengar o sånt så de finns säkert ngn som är klok o hjälper till..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

S3ON:

Haha nja... Du får la tälta i någon park!

Haha jadu.. de skulle va ngt bara om de va sommar så skulle ja säkert göra så ^^


   
SvaraCitera

Paatrriik:

De får väl bli så ^^

Du kommer inte ha råd med mat. Du kommer inte kunna göra något, bara gå runt. Du har inte råd med något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du kommer inte ha råd med mat. Du kommer inte kunna göra något, bara gå runt. Du har inte råd med något.

den risken tar ja.. jag har inget liv här ja bor nu ändå har soc på mig o allt skit..


   
SvaraCitera

Paatrriik:

den risken tar ja.. jag har inget liv här ja bor nu ändå har soc på mig o allt skit..

Ditt liv. Men du kommer inte kunna ta dig någonstans eller någonsin göra något som kostar det minsta.


   
SvaraCitera