Aviseringar
Rensa alla

Rubrik...


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 16 år. Jag pluggar i Finspång just nu men vill flytta till gbg för en tjejs skull. jag har letat o gjort allt som krävs men de blir bara svårare o kommer nya krav från föräldrarna. jag gör precis allt för att flytta men de är nästan omöjligt. jag får 1050 kr (studiebidrag) o de mamma o pappa vill är att jag ska kunna betala hyra o mat själv. o andra små grejer. men om de finns någon i västra Göteborg, som hyr ut en säng/rum för 550 kr i månaden så skulle de vara skit bra! då har ja 500 till mat o sånt. o jag ska gå till affärer o fråga om man kan hjälpa till o få en slant. då får ju han/hon som hyr ut lite mer pengar när ja kan ge. så snälla hjälp mig o hör av er!


   
Citera

Paatrriik:

o jag ska gå till affärer o fråga om man kan hjälpa till o få en slant.

[tard] va? varför skulle de?


   
SvaraCitera

Paatrriik:

vill flytta till gbg för en tjejs skull.

Varför?[tard][tard]

Dessutom får du inackorderingstillägg om du pluggar på annan ort.


   
SvaraCitera

Paatrriik:

vill flytta till gbg för en tjejs skull.

Hur länge har ni varit ihop?


   
SvaraCitera

500 kr för mat i månaden? Ska du äta falukorv hela tiden?


   
SvaraCitera

Paatrriik:

men om de finns någon i västra Göteborg, som hyr ut en säng/rum för 550 kr i månaden

Haha nja... Du får la tälta i någon park! [y][y]


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Dessutom får du inackorderingstillägg om du pluggar på annan ort.

Det gäller inte i alla kommuner.

Paatrriik:

då har ja 500 till mat o sånt.

Det räcker inte på långa vägar. Snålar du som fan kan du kanske få ned din matkostnad till en tusenlapp i månaden. Sedan tillkommer kollektivtrafik på någon hundring i månad, plus klädinköp och telefonabonnemang. Dessutom kan det nog tillkomma att du får betala delar av elförbrukningen och internetuppkoppling (beror ju dock på den du hyr av).