Aviseringar
Rensa alla

rubrik på fem tecken


Ämnesstartare

mynona:

et där tjänar ingenting till att reta upp sig på, trots att det är ytterligt förståeligt. Man måste hålla en viss lättsam liknöjdhet över sådant annars hamnar man i ett konstant ilsketillstånd.

Eller så släpper man ut sin ilska.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Eller så släpper man ut sin ilska.

Bättre att lära sig ett synsätt där man inte blir arg från första början, så slipper man bli besviken. Det går inte att tvinga folk i känslomässiga sammanhang ändå. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Bättre att lära sig ett synsätt där man inte blir arg från första början, så slipper man bli besviken. Det går inte att tvinga folk i känslomässiga sammanhang ändå. [sad]

är väl ingen robot heller [sad]


   
SvaraCitera
mynona

isola:

är väl ingen robot heller

Handlar om psykologi och resonemang [sad] Tjänar ingenting till att förvänta sig saker av folk i emotionella sammanhang, det är ett område i livet där man inte kan tvinga dem att göra saker med rättviseargument eftersom det enda som är värt något är det som frivilligt ges.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Handlar om psykologi och resonemang [sad] Tjänar ingenting till att förvänta sig saker av folk i emotionella sammanhang, det är ett område i livet där man inte kan tvinga dem att göra saker med rättviseargument eftersom det enda som är värt något är det som frivilligt ges.[n]

Mm. Åh blä. Allt är bara skit med folk. Borde hitta någon bra att umgås med så man slipper allt. Säger så dumma saker också. Kan nog vara lite elak jag också.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Allt är bara skit med folk.

Det tycker alla om alla, och alla har de rätt[sad]

isola:

Borde hitta någon bra att umgås med så man slipper allt.

Eller så skaffar man sig så hög tanke om sig själv att ensamheten inte blir sedd som något patetiskt eller sorgligt utan det egna sällskapet tvärtom det bästa man kan få


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Eller så skaffar man sig så hög tanke om sig själv att ensamheten inte blir sedd som något patetiskt eller sorgligt utan det egna sällskapet tvärtom det bästa man kan få

Mjo kan vara ensam men är inte en sådan som vill vara ensam jämt och då kanske jag nöjer mig ibland, fastän jag inte borde. Eller känner en sådan pliktkänsla gentemot familjemedlemmar.

mynona:

Det tycker alla om alla, och alla har de rätt[sad]

Mm. Det är bara katter som är bra. [sad] Eller djur överlag.

Vill vara en sådan där bekymmerslös och korkad människa som skriver saker som "D spelar inge roll om glaset är halv tomt eller halv full så länge ja har wisky i de XDDDD" på facebook. Utan ironi eller underliggande mening. Och sen få en massa likes av likdummade som ba ja heheh vi ska suuuuupa, och så likar jag deras kommentarer och sen står vi i ett hörn och är dumma och fulla tillsammans.
Vill vara liten igen.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Vill vara liten igen.

jag tycker att du borde läsa om dina gamla Kalle Anka och Bamse tidningar - det får en att minnas en bättre tid[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jag tycker att du borde läsa om dina gamla Kalle Anka och Bamse tidningar - det får en att minnas en bättre tid[y]

har inte kvar några sådana [sad] flyttat för många ggr
flyttade jättefort från mitt bardomshem och fick inte chans att packa. det packades åt mig sedan men förlorade en massa grejer då. lika bra kanske.


   
SvaraCitera

mynona:

Det tycker alla om alla, och alla har de rätt[sad]

utom jag p.g.a. har:

mynona:

en viss lättsam liknöjdhet

och

mynona:

så hög tanke om sig själv att ensamheten inte blir sedd som något patetiskt eller sorgligt utan det egna sällskapet tvärtom det bästa man kan få

[blush]

i varje fall just nu då jag inte är depressiv så det här är inget riktigt oförskämt skryt
jag går in i en depressiv period förr eller senare ska ni se då mår jag också dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

i varje fall just nu då jag inte är depressiv så det här är inget riktigt oförskämt skryt
jag går in i en depressiv period förr eller senare ska ni se då mår jag också dåligt

glädjen i ett biopolärt mående. avundsvärt ibland. (fult sagt)


   
SvaraCitera

mynona:

mynona du skriver så välformulerade och rätta och riktiga saker du är så trevlig och rogivande för sinnet att läsa text av


   
SvaraCitera

isola:

(fult sagt)

ja fult sagt
men ja sant trevligt att må bra


   
SvaraCitera
mynona

Ögon i en plåthink:

mynona du skriver så välformulerade och rätta och riktiga saker du är så trevlig och rogivande för sinnet att läsa text av

Jag tror att de flesta här tycker att jag är ganska så pretentiös och icke ödmjuk, men välformulerad har andra också sagt.

Tror de flesta inte skulle beskriva mina texter som rogivande, dock [blush]


   
SvaraCitera

mynona:

Tror de flesta inte skulle beskriva mina texter som rogivande, dock [blush]

du tycker _rätt_ och formulerar dig väl och bra och uttrycker dig på ett hederligt och sympatiskt sätt
himla trevligt och rogivande för sinnet som i: titta mynona har strött ord här helvete vad underbart med en semester från allt dåligt


   
SvaraCitera