Aviseringar
Rensa alla

Rufsigt Hår (Hjälp ;P)


Ämnesstartare

Tja!
Har bestämt mig att sluta med själva "stå-ut" håret med vaxen och de och tror jag ska satsa på nåt mer naturligt men ändå inte

Tänkte mig mer typ något rufsigt som de här:
Image

Alltså visst, kan fixa fram det då jag har vått hår men sen när den torkar så blir de typ normalt vågigt hår 😛 kan använda vilken vax som helst fast antingen så lägger sig frillan och blir typ platt/vågigt (naturligt hår) snarare än att vara sådär rufsig eller så använder jag typ nån bra-stadga skit så blir de bara massa krångel och jag får inte till håret snyggt bland annat för att jag behöver ha vaxet gå igenom hela håret typ.. xD

undrar bara om ni vet någon bra vax som kan användas som verkligen håller och inte ställer till för mkt krångel (Y). Vet att det finns en bra asiatisk vax men jag orkar inte åka till thailand för de.

Typ reklam för vaxet ;P Brukar UNGEFÄR göra som på klippen men några undantag bara.

Anywayz, nån som vet nån bra hårprodukt :]?
Vax, Hårspray, nåt? Vill inte slösa hundralappar och så visar det sig att det inte duger.

Btw, det blåser rätt mycket den här delen av sverige så ibland kan frillan förstöras av vädret så nåt som håller bra eller kanske bra hårspray?


   
Citera
Ämnesetiketter

Min pojke använder bara helt vanlig superstark hårspray, helst Proffs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

proffs är det jag använder fast håret typ går ihop 😛 typ blir rätt fult.
men stark är den iaf men dålig i kvalite.. [tard] typ mer för folk som föredrar att ha odetaljerat xD


   
SvaraCitera

Jag är avundsjuk på dig som har så mycket hår [smile]


   
SvaraCitera

för att få sådan frilla rekommenderar jag att sluta med vax och sluta med schampo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

för att få sådan frilla rekommenderar jag att sluta med vax och sluta med schampo

[bigsmile] fan ironi det där!
Alltså jag får en sån rufsig hår som jag vill ha (som på bilden) ifall jag inte duschar på en dag, typ låter den bli lite fett fast då kommer också frågan om att hålla kvar den så den inte förstörs.. [n]

fast om det finns någon hårprodukt man kan använda ist för att undvika duschen 48 timmar så säg till för jag känner mig obekväm om jag går ut utan att ha duschat först 😛 även om jag har använt deo och parfym o.sv.


   
SvaraCitera

Scorneo:

[bigsmile] fan ironi det där!

Nej. Det fungerar för mig.

Jag tvättar mitt hår innan jag klipper mig, vilket är ungefär var sjätte vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Nej. Det fungerar för mig.

Jag tvättar mitt hår innan jag klipper mig, vilket är ungefär var sjätte vecka.

så du har alltså frillan, alltså så pratar du av enfarenhet och inte av vad du har hört ;P? Fast ska jag alltså då duscha utan att tvätta håret? Kan inte gå runt oduschad i kroppen, direkt 😛 (kanske blöta men inte använda schampoo)


   
SvaraCitera

Scorneo:

Fast ska jag alltså då duscha utan att tvätta håret? Kan inte gå runt oduschad i kroppen, direkt 😛 (kanske blöta men inte använda schampoo)

precis. duscha som vanligt men banga schampot bara. skölj håret.

det bästa är att duscha innan du lägger dig, så du inte behöver göra det på morgonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör jag det innan jag lägger mig så kommer håret va fucked upp nästa dag, typ har en helt egen frilla och kan inte göra något åt de xD står håret rakt upp så står den rakt upp o.sv.

hur som helst, angående att hålla kvar de utan att håret förstörs av vinden för de kan ibland blåsa väldigt kraftigt 😛 bor inte direkt i en storstad. Någon rekommenderad hårspray?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Ring Chase Crawford's stylist hur han/hon fixar håret[bigcheers]! [y]


   
SvaraCitera

Scorneo:

Tänkte mig mer typ något rufsigt som de här:

hehehe, naturligt... [crazy]

internet:

för att få sådan frilla rekommenderar jag att sluta med vax och sluta med schampo

DET är naturligt.

fast hur lyckas du? mitt försöker typ bli till dreads och om jag borstar det så blir det platt istället. när jag kör utan schampo eller vax då.


   
SvaraCitera

iosib:

fast hur lyckas du? mitt försöker typ bli till dreads och om jag borstar det så blir det platt istället. när jag kör utan schampo eller vax då.

mitt försöker också, men det hinner inte bli på sex veckor och sen klipper jag mig. lite tovor är bra för då får det mer styrsel.


   
SvaraCitera

internet:

lite tovor är bra för då får det mer styrsel.

hm, ska nog försöka igen. ska bara tvätta ut det mousse jag använder för att (försöka) få lite volym...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dreads vill jag inte ha O_O


   
SvaraCitera