Aviseringar
Rensa alla

Rulltrappor


Ämnesstartare

Hej Bullen

Jag är en organism på flertalet jordsnurr som har svårigheter med att hålla balansen i rulltrappor. Har acceptabelt balanssinne i andra sammanhang. Medelstark höjdrädsla kan vara faktor. Framförallt rulltrappor uppåt är knepiga, med fallkänslor både framåt och bakåt. Stå still och hålla i ledbandet räcker ej.
Hur i helvete gör ni folk som inte skapar rulltrappstrådar?
/Anonym


   
Citera
Ämnesstartare

acceptera att du kommer dö i en rulltrappsrelaterad olycka. då blir det mycket lättare att hantera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undvik dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är alltid så jäkla skraj över att jag ska fastna i slutet med snon, snosnöret, klänningen eller vad som nu kan dingla på sista trappsteget. Och att man ska dras ner mot slutet och dö. 
Jag kanske gjorde dig mer skraj nu, men rulltrappor är inte och leka med. Jag gillar inte heller dom. 
Jag kan tycka det är bra att ha rulltrappor tex på stationer, eller flygplatser och sånt där man har mycket bagage att bära på. Men annars känns det som ren lathet. Jag är en sån rulltrapps-motståndare som rulltrapps-åkare kan störa sig på för att jag envisas med att gå den normala trappan istället.

Tänk att jag kunde göra ett så långt inlägg, om bara rulltrappor.

hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir alltid yr och tror att jag ska falla bakåt i en evighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fastnat med ett skosnöre i en rulltrappa en gång, då hyste jag en jävla respekt för rulltrappor i ett par månader sedan, jag var dock 4 år gammal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
acceptera att du kommer dö i en rulltrappsrelaterad olycka. då blir det mycket lättare att hantera.

Kommer det inte bara bli en självuppfyllande profetia? Känns som jag borde vara räddare för rulltrappor om jag visste att de skulle döda mig.

rebeca:
undvik dom.

Kommer jag behöva umgås med barnvagnsägare i hissen till tunnelbanan.  Vad skulle det bli av mig då? 🙁 Kan försöka slida ner på ledbandet? Åka sparkcykel överallt. Har du tips?

FruLiten:
Jag är alltid så jäkla skraj över att jag ska fastna i slutet med snon, snosnöret, klänningen eller vad som nu kan dingla på sista trappsteget. Och att man ska dras ner mot slutet och dö. 
Jag kanske gjorde dig mer skraj nu, men rulltrappor är inte och leka med. Jag gillar inte heller dom. 
Jag kan tycka det är bra att ha rulltrappor tex på stationer, eller flygplatser och sånt där man har mycket bagage att bära på. Men annars känns det som ren lathet. Jag är en sån rulltrapps-motståndare som rulltrapps-åkare kan störa sig på för att jag envisas med att gå den normala trappan istället.

Tänk att jag kunde göra ett så långt inlägg, om bara rulltrappor.

hejdå

Är faktiskt inte rädd för början eller slutet. Bara det där vingliga i mitten.
Story of my life.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Kommer det inte bara bli en självuppfyllande profetia? Känns som jag borde vara räddare för rulltrappor om jag visste att de skulle döda mig.

rädsla antyder att du kan göra något för att ändra ditt öde bara du är försiktig nog. så är ej fallet. <-ordvits


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
blir alltid yr och tror att jag ska falla bakåt i en evighet

Samma här. Försöker då luta mig framåt, tror jag ska vingla fram och se fånig ut.
Falldöden vs. Offentlig Förnedring

Hur gick det med foten?

dazed:
Jag har fastnat med ett skosnöre i en rulltrappa en gång, då hyste jag en jävla respekt för rulltrappor i ett par månader sedan, jag var dock 4 år gammal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
blir alltid yr och tror att jag ska falla bakåt i en evighet

har alltid tänkt att om man trimmar en rulltrappa att gå nog snabbt så borde man kunna åka pulka i den för evigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

rädsla antyder att du kan göra något för att ändra ditt öde bara du är försiktig nog. så är ej fallet. <-ordvits

Bad-um-tssssch~
Kan du ge något annat exempel på situation där en får det "mycket lättare att hantera" sin framtida bödel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har alltid tänkt att om man trimmar en rulltrappa att gå nog snabbt så borde man kunna åka pulka i den för evigt.

har du åkt pulka i en trappa någon gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå i trappor (uppför) fungerar dock. Måste tränat in balansen i uppförsgången väl nog för att den ska klara rulltrappsbalanswarpen.


   
SvaraCitera
oooop

Har faktiskt samma problem som dig. Tappar ofta balansen i rulltrappor och som du säger oftast uppåt... Brukar se till att hålla i mig eftersom jag vet att jag tappar balansen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Bad-um-tssssch~
Kan du ge något annat exempel på situation där en får det "mycket lättare att hantera" sin framtida bödel?

bara om du visar släkttavlor som påvisar att du härstammar från en av de platser där "en" i vissa fall kan användas som synonym för "man".
det är överlag ett vedervärdigt språkbruk.

amsi:

har du åkt pulka i en trappa någon gång?

inte än.


   
SvaraCitera