Forumet - Rump och lår övningar?

Rump och lår övningar?

743 0 13

Spana också in:

Kissande hunden.
Stå på knä med händerna i golvet framför dig. Doggystyle [crazy]
Lyft ena benet (fortfarande böjt) som en kissande hund. Upprepa tex 3x20 per ben.
Kalle Anka-gång aka utfallssteg.
Tag stort steg och sänk kroppen så att det bakre benets knä nästan slår i golvet, skjut ifrån med det bakre benet så att du skjutsas upp och fötterna hamnar jämsides. Tag nytt steg med andra benet.
Gå tex 3x10 per ben.
Call on me aka rumplyft
Ligg på rygg med armarna längs sidorna. Fotsulorna i marken och benen böjda. Lyft rumpan från golvet och spänn, sänk utan att nudda golvet. Upprepa.
Jucka tex 3x20
Stolen.
Detta är statisk träning för bål och lår.
Sitt "i luften" lutad mot en vägg med knäna böjda i 90 graders vinkel.
Gör någon minut eller två åt gången.
Knäböj.
Stå med fötterna några decimeter isär. Lättast är att ha händerna på höfterna.
Böj på knäna som att du ska sätta dig på en stol och "ställ" dig sedan långsamt upp.
Viktigt att hålla ryggen rak för att undvika felbelastning (det är det iof i alla övningarna)

Övrigt:
Gå i trappor.
Om ute på promenad, spring då i backarna.