Aviseringar
Rensa alla

RUMPAN.


Kittieh:

http://lmgtfy.com/?q=fastare+rumpa

"Låt mig Google det åt dig" ^^


   
SvaraCitera

dansa afrikanska danser.


   
SvaraCitera

Rapid:

hört att man blir biff av mjölksyra, självklart är ditt förslag galet mycket bättre än livsfarliga knäböj!!!!!

Vissa fattar inte när man skojar[tired], och det jag sa var inte att knäböj är dåligt! DJUPA knäböj, när man går med låren nedanför knäna är inte bra för, just det, knäna.


   
SvaraCitera

perrep12:

Djupa knäböj är inte bra för knäna

Jo det är visst bra.


   
SvaraCitera

ju mer jag hänger på detta forum desto mer inser jag att mänsklighetens intelektuella undergång är nära, skulle vi vara Sveriges framtid? Dags att bikta sig och beställa gravsten...

hursomhaver:

"Rumpan" utgörs ju utav Sätesmuskeln fof Glutea Maximus.
Denna muskel är förvånansvärt lätt att träna, det effektivaste sättet är att använda sig av stångövningar som inte kräver att du sittar ned.
Förslagsvis Knäböj- bak. Denna övning utför du genom att lägga en stång med vikt som motsvarar din totala benstyrka (hos nybörjare ungefär 30-40kg) över skuldrorna, fattar den med ett löst men stabilt grepp och sänker kroppen med rak rygg, fötterna i axelbredd och rumpan rakt nedåt.
Bra beskrivning: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kn%C3%A4b%C3%B6j
Bilder:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00021/glad5-55972-0_368_21455w....

Lycka till med Ass:et ! [y]

mvh // KRille


   
SvaraCitera

Bara en undran: Vad ser ni som djupa knäböj?? Vanligtvis så brukar det vara när man nästan går ned på huk... Vanligaste rekomendationen är att inte gå längre än att knäna är i 90˚ vinkel...


   
SvaraCitera

perrep12:

Vanligaste rekomendationen är att inte gå längre än att knäna är i 90˚ vinkel...

Fast det är ju inte djupa knäböj.


   
SvaraCitera

Gå så långt ner du kan utan att studsa på vaderna.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Fast det är ju inte djupa knäböj.

Nej , det var ju det jag sa!


   
SvaraCitera

perrep12:

Nej , det var ju det jag sa!

Så du pratade inte om djupa knäböj när du nämnde rekommendationen? Ok.


   
SvaraCitera

asxc:

okej, hur ska man göra för att få fastare gump? det är säkert många som undrar, så vet ni någon övning så skriiivvvv!

låt mig pumpa den så ska du se att det fixar sig[cheers][wink]


   
SvaraCitera

Stå med benen ungefär axelbrett. Böj benen rejält som om du skulle sätta dig ner. Känn att vikten är på hälarna, inte på tårna. Var noga med att ryggen är rak, fäll i höften och puta ut med stjärten. Sträck långsamt på benen igen och upprepa knäböjningarna ca 12 gånger.

En ännu effektivare rump- och lårträning får du om du gör ett litet upphopp mellan varje djupt knäböj. Landa mjukt efter varje hopp och böj djupt i knäna som i bild 1. Upprepa ca 8-10 gånger.

Utfallssteg aktiverar många muskelgrupper om du gör dem aktivt: lår, rumpa, mage tränas samtidigt. Börja stående. Ta ett rejält kliv framåt med ena benet och böj knät. Stanna när det främre benet är böjt i ca 90 graders vinkel och det bakre benet är ett par centimeter ovanför golvet. TRYCK dig sedan upp bakåt tills du står upp med benen samlade som i utgångsläget. Upprepa 8-12 gånger och byt ben i varje utfallssteg. Gör övningen kontrollerat och kraftfullt och se till att hålla ryggen rak och överkroppen upprätt hela tiden. Aktivera magmusklerna så får du bättre kroppskontroll. Var noga med att du stannar med knät ovanför tårna – inte framför, det är onödigt påfrestande för knäna.

Här har ni fått lite bra tips för att träna upp en fast och snygg rumpa


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera