Aviseringar
Rensa alla

Runes uppenbara problem.


Ämnesstartare

33.
Rune har köpt en spånplatta och dessutom fått den tillsågad. Den är triangelformad. Hans fru har tagit bilen till stan så Rune får bära hem plattan själv från byggmarknaden. Han har uppenbara problem med att balansera plattan på huvudet. Hjälp honom.
Plattan har sidorna 3m, 3,5m och 4m.

Hahaha. Dog lite när jag fick den uppgiften i skolan.


   
Citera
Ämnesetiketter

m3lis:

Hjälp honom.

Hjälp honom!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att Rune borde gå tillbaka och klaga.


   
SvaraCitera

isola:

Tycker att Rune borde gå tillbaka och klaga.

Ja [mad] köper jag en triangulär spånskiva så förväntar jag mig att det ska gå och balansera den på huvudet också [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att Rune borde gå tillbaka och klaga.

Han borde klaga på sin fru som inte gav honom bilen när han ska fixa i hemmet och har köpt en spånplata.

Skentrevlig:

Ja köper jag en triangulär spånskiva så förväntar jag mig att det ska gå och balansera den på huvudet också

Ja, man behöver bara lite hjälp tror jag[smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Hjälp honom

Rune dog tyvärr på hemvägen av ett skott o pannan balanserades med sin triangel, klassificerad jaktolycka, problemet löst[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rune borde borde ta livet av sin lösaktiga kärring och bygga en likkista av den spånskiva han så mödosamt införskaffat.


   
SvaraCitera

"Spånplattan är materiellt homogen, så dess tyngdpunkt ligger mittemellan skärningspunkterna för medianerna för dess triangelytor, tyngdpunkten bör placeras rakt ovanför mittpunkten för spånplattans kontaktyta med huvudet, och kontaktytan bör maximeras", tänkte Rune och beslöt sig samtidigt för att begära skilsmässa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Hjälp honom.

Hahahah garvar mig fördärvad. Är detta en lågstadieuppgift eller nåt?[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Han borde klaga på sin fru som inte gav honom bilen när han ska fixa i hemmet och har köpt en spånplata.

Nä hon behövde ju handla en massa. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hahahah garvar mig fördärvad. Är detta en lågstadieuppgift eller nåt?

Nej, går i nian.[shake]
Hahaha[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera