Aviseringar
Rensa alla

Runka bullen, tips för att vinna?


Ämnesstartare

Hej, jag har lekt "runka bullen" tre gånger med några jag träffat under mitt första år på gymnasiet och det har inte varit så kul för mig.

Det börjar alltid likadant, hans mormor har varit på besök och bakat bullar. Han kommer upp på rummet med massa bullar som vi äter tills det bara är en bulle kvar, och då låser han dörren och han får oss att leka runka bullen. Bara jag hör hans mormor säga "jag har bullar nere i köket" får mig att rysa!

Leken går ut på att man lägger en bulle i mitten, sen sätter man sig i en ring runt bullen och runkar på den. Den som kommer sist får äta bullen.

Problemet är att det ALLTID är jag som får äta bullen i slutet! Det är jätteäckligt! En gång kom jag samtidigt som en av de andra men då fick jag äta halva bullen med mitt eget klet på!

Någon bra bullrlunkare som har tips på hur man kan komma snabbt och slippa äta bullen? Snälla berätta för jag orkar inte mer!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

McLuver:

Snälla berätta för jag orkar inte mer!

Vad sägs om att låta bli att leka den äckliga leken?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Be killens mormor hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det finns folk som faktiskt utför den där "leken" så tycker jag synd om dem


   
SvaraCitera

McLuver: Snälla berätta för jag orkar inte mer!
Vad sägs om att låta bli att leka den äckliga leken?[rolleyes]

Zing!

Fyfan altså hur kan man ens vilja leka skiten? För det första: gå aldrig in i en lek/tävling där priset att betala är såpass äckligt att det inte "gör detsamma" om du förlorar, om du inte är absolut säker på dina förmågor.
För det andra: man vinner aldrig alla gånger, huset vinner alltid... Vem som nu är huset i Runka Bulle är väl upp till var och en, men tänk alltid på omständigheter och förutsättningar innan du deltar
För det tredje: det finns alltid någon som är bättre oavsätt vad, så känn dina motståndare innan. Du verkar ju ha sett dina kompisars tekniker... Du får väl analysera situationen antar jag.

Dessa är råd jag har som principer för mig själv.
Jag har aldrig lekt Runka Bulle och kommer med största sannorlikhet aldrig att göra det. Det skulle isåfall bero på om man satsar något och isåfall hur värdefullt det vore för mig.

Men det mest uppenbara tipset man kan ge är väl att komma så snabbt som möjligt och för att göra dte får du väl fan fundera på hur du ska få din kropp att reagera så.

Jag kan inte ens fatta att jag kommenterade den här tråden...
Jag måste hitta någon idiot att skälla ut så känns det nog bättre.

Lycka till med farmors bullar, får man väl säga....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skall aldrig runka bulle med Herren Jesus Krist.


   
SvaraCitera

Sluta tända på att runka tillsammans med andra småpojkar och en bulle? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på mig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

runka snabbare bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på hans mormor


   
SvaraCitera

Hallåppen

# 1 För att göra det hela lite annorlunda, vänd på leken, att den som
sprutar FÖRST får käka bullen, kan man inte hålla tillbaka satsen
så kan man inte...

# 2 Vet du om att det blir bullerunk, ladda dagarna före med att käka 2 ägg till frukost minst 3 dagar före och ge FAN i att runka före bullerunket...

# 3 Var glad att du är uthållig det uppskattar brudarna, även om du får käka kladdig bulle så är du en vinnare i längden...

Berra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha greeeeaaat necro! Bra necro på bra trolltråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera