Aviseringar
Rensa alla

Rutiner, scheman osv


Ämnesstartare

Anser du att du har märkliga/annorlunda/vilket ord som än passar) rutiner, scheman i huvudet osv & liknande? Kul att veta i guess


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har inte direkt några alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvångstankar eller 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niiemiinen: Ja, absolut

Planerar allt i huvudet och sen blir jag irriterad när folk kommer och stör mina planeringar/rutiner/ordningar, även fast jag inte sagt något om dem, så de kan omöjligen veta om att en struktur finns. Jag är väldigt medveten om att jag gör såhär och när jag märker att jag gör upp en plan/speciell ordning i huvudet säger jag inget om den inte tillför något utan bara är min egna konstiga struktur. Blir jag irriterad när min ordning bryts så trycker jag bort irritationen snabbt för att jag vet att det bara är jag som har knäppa saker för mi. Så det går aldrig ut över någon annan än mig själv, det hade varit jobbigt.

haha, säg att någon känner igen sig i alla fall lite i detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte hur man citerar ifrån mobilen men oh well. 
Men ja möjligtvis likt tvångstankar, kände med att jag glömde skriva upp 'struktur' vilket också är ett relaterat ord :I


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@ Fingerprints
känner igen mig ganska mycket i det du skrivit tbh haha, är själv ett kontrollfreak beroende av struktur och mina rutiner 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte hur du menar. 

men nä, brukar ej planera särskilt, har knappt några rutiner heller, förutom det som alla har typ, att borsta tänderna morgon och kväll, försöker klara mig undan så många rutiner som möjligt pga gillar ej att leva så. 

o andra sidan har jag en förmåga att typ förutse eller gå igenom flera scenarion i huvudet inför något jag skall göra som jag är nervös inför. För att vara förberedd på allt som kan hända liksom, och hur jag skall tackla potentiella problem som kan tänkas uppstå på bästa vis. Vet ej hur vanligt detta är, kanske är ganska många som gör så? Man kan säga att jag har programmerat alla mina handlingar i förtid, typ. Galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså nää kanske inte så förståerligt ifall man inte upplever det själv haha, men eftersom du inte gillar att leva så är du la helt enkelt inte något slags kontrollfreak/beroende av struktur i den mängden c:

Brukar göra samma sak ibland ex. när jag är nervös inför redovisningar, fasssst det blir ju självklart inte så jag tänkt mig ändå. ._. Men låter positivt att det funkar för dig iallafall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga vardagsrutiner förutom att jag helst vill vistas ute åtminstone en gång per dygn, men inget jag försöker följa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag sitter i soffan och har ätit typ popcorn och vet att jag måste gå och lämna disk i köket, lägga mobilen på laddning i sovrummet och borta tänderna så planerar jag noggrant i vilken ordning jag ska göra allting för att slippa gå genom samma rum mer än 1 gång. det bästa är att lyckas avklara något "på vägen" in till nästa rum.


   
SvaraCitera

När jag blir nervös inför något så går jag igenom allt som kan hända, alla konversationer. 
Sedan har jag alltid en sak jag gör efter att jag tex har tvättat mina händer, jag måste torka mig emellan varje finger. Det går inte annars för mig, har aldrig bara torkat händerna lite klumpigt för att sedan gå där ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips, drick på den stora, blåa knappen där det står "Citera", för att citera folk så att de får en notis om det Glad


   
SvaraCitera
Kudhos

Har rutiner och planerar oftast saker som bara jag påverkas av. Jag gör inte planer där andra ingår för det är omöjligt att låta andra ge upp sig för mina planer. Om man vill planera åt andra så kommer man bli besviken. Där tar jag det som det kommer, go:ar with the flow.


   
SvaraCitera

Fingerprints: haha, säg att någon känner igen sig i alla fall lite i detta.

Ja. Men det är mest för att folk förutsätter att du inte har något planerat eftersom du inte sagt något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ja. Men det är mest för att folk förutsätter att du inte har något planerat eftersom du inte sagt något.

Fingerprints: när jag märker att jag gör upp en plan/speciell ordning i huvudet säger jag inget om den inte tillför något utan bara är min egna konstiga struktur


   
SvaraCitera