Aviseringar
Rensa alla

Rycker till...


Ämnesstartare

Precis innan jag ska somna, då jag är i något mellantillstånd av dröm och verklighet, så rycker jag till i hela kroppen! Har blivit så varje gång på sistonde.

Vad beror detta på och är det någon som känner igen sig?


   
Citera
Ämnesstartare

helt normalt. det är bara för att då är du i ett stadium av både vakenhet och typ.. drömhet. jaja, normalt är det iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör min pojke när han somnar också, det är då man vet att det inte är lönt att hoppas på nåt.. Det är sjukt kul att väcka folk och fråga vad de drömde, för de minns lätt, och det är oftast nåt sjukt 😀


   
SvaraCitera

Jag brukar också göra så, enligt sovkamrater


   
SvaraCitera

Jag gör avslappningsövningar och blir tll slut varm och tung i kroppen och då kan det rycka till i ett ben eller en arm. Det är väldigt vanligt och våra katter gör det ofta när dom sover. Det är något med musklerna som händer helt enkelt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är vanligt, gör jag också enligt endel som har sovit med mig[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag rycker också i somnen men varje gäång så vaknar jag... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag rycker också i somnen men varje gäång så vaknar jag... [sad]


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Vad beror detta på och är det någon som känner igen sig?

Kan också göra det, sjukt störigt. Speciellt när man kämpat länge för att somna.

Har hört nåt i stil med att musklerna somnar innan hjärnan, vilket resulterar i att hjärnan tror att kroppen faller och skickar ut signaler som spänner musklerna för att ta emot kroppen efter fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lalle NÄTVANDRARNA:

Har hört nåt i stil med att musklerna somnar innan hjärnan, vilket resulterar i att hjärnan tror att kroppen faller och skickar ut signaler som spänner musklerna för att ta emot kroppen efter fallet.

JAA!
Det måste nog vara så! För varje gång jag rycker till sådär så drömmer jag typ att jag ramlar ner för nått!! [blush]


   
SvaraCitera

lejonmamman:

JAA!
Det måste nog vara så! För varje gång jag rycker till sådär så drömmer jag typ att jag ramlar ner för nått!!

Samma här =) eller att jag håller på att få något i skallen och rycker till som reaktion. Nån gång tror jag till och med att jag skyddade mig från en plötslig ninjaspark..


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Vad beror detta på och är det någon som känner igen sig?

haha lol ololol jag göre med och trodde jag var störd först för blir kallad för sprattlande fisk etc men så sa en kompiz att d e normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lalle NÄTVANDRARNA:

Nån gång tror jag till och med att jag skyddade mig från en plötslig ninjaspark..

[surprised] Verkligen tur att du ryckte till då hörru!


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Verkligen tur att du ryckte till då hörru!

Damn right!
En annan gång satt jag på tunnelbanan när det var trafikkaos och drömde att en panter hoppade på min arm. Skrämde slag på en äldre dam när jag förfärat ryckte till och det blev inte bättre när jag försökte förklara mig. Hade faktiskt glömt det, kul att jag blev påmind =)


   
SvaraCitera
blum
 blum

vaknar jämt för jag tror att jag snubblat.


   
SvaraCitera