Aviseringar
Rensa alla

Rygghäng, armhäng


Ämnesstartare

Vad är rygghäng och armhäng för något?

Armhäng kan jag ju gissa vad det är men rygghäng har jag ingen aning om. Försökt googla mig till det utan att få en bra uppfattning. Söker nu er hjälp. [wink]


   
Citera

... eh va..? xO


   
SvaraCitera

Vad ska det vara liksom? Övningar för styrketräning, stretch eller vadå [shake] Aldrig hört talas om.


   
SvaraCitera

Kanske är armhäng när man drar sig upp med armarna framför sig och rygghäng när armarna är bakom? Eh.


   
SvaraCitera

Kärlekshandtag? ^^


   
SvaraCitera

uppenbar:

Kanske är armhäng när man drar sig upp med armarna framför sig och rygghäng när armarna är bakom? Eh.

Armarna bakom sig? 😀 Det jag tror du menar brukar man kalla chins eller pullups.

I mitt huvud ser jag en stretchövning, ungefär som en chin fast man stannar i bottenläget och försöker släppa efter lixom. Men det låter lite som någons egna namn på nåt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Vad ska det vara liksom? Övningar för styrketräning, stretch eller vadå [shake] Aldrig hört talas om.

Tydligen ska det vara någon form av statisk träning som försvaret utför, det är alltså av dom som jag ska testas i det. Kan ju vara bra att veta i förväg vad det är för något.

uppenbar:

Kanske är armhäng när man drar sig upp med armarna framför sig och rygghäng när armarna är bakom? Eh.

Det är inte chins eller pullups nej.

Unexpected:

Kärlekshandtag? ^^

Nää. [crazy]


   
SvaraCitera

Individual:

Det är inte chins eller pullups nej.

Trodde det var egenpåhittade namn för dessa övningar.


   
SvaraCitera

Individual:

Tydligen ska det vara någon form av statisk träning som försvaret utför, det är alltså av dom som jag ska testas i det. Kan ju vara bra att veta i förväg vad det är för något.

Skulle kunna tänka mig en statisk chin helt enkelt. Men fan det låter ju bara skumt. Har dom ingen egen sida med beskrivning på testet?


   
SvaraCitera

De hänger upp dig på krokar i ryggen och ser hur länge du kan hänga där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Skulle kunna tänka mig en statisk chin helt enkelt. Men fan det låter ju bara skumt. Har dom ingen egen sida med beskrivning på testet?

Armhäng tror jag är som en pullup i statisk form men rygghäng vet jag inte.

"Styrka - ett MULTI-test
Ett MULTI-test med deltesterna push-ups, sit-ups, vertikala hopp, rygghäng och armhäng i en följd. Maxtiden du har på dig är 45 minuter."

http://www.mil.se/sv/Arbete-och-utbildning/Officersutbildningar/Bli-officer/Fysk...

Jag hittar iaf ingen beskrivning, har provat googla med utan resultat.


   
SvaraCitera

Individual:

Nää.

[sad] det lät ju då 😛


   
SvaraCitera

Individual:

http://www.mil.se/sv/Arbete-och-utbildning/Officersutbildningar/Bli-officer/Fysk...

Jag hittar iaf ingen beskrivning, har provat googla med utan resultat.

Lol, är du blind? xD

http://www.mil.se/upload/Rekrytering/officer_Multitest.pdf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Lol, är du blind? xD

Tydligen, tack för hjälpen iaf. ^^


   
SvaraCitera

Individual:

Tydligen ska det vara någon form av statisk träning som försvaret utför, det är alltså av dom som jag ska testas i det. Kan ju vara bra att veta i förväg vad det är för något.

Armhäng är när du hänger i en stång och har lyft dig upp så att axlarna är i liv med stången, så ska du hålla så i x antal sekunder.
Rygghäng är när du ligger raklång på en bänk med hela överkroppen utanför bänken, en person sittandes på dina ben som motvikt och så ska du håll överkroppen vågrätt med golvet med hjälp av ryggmusklerna. Hoppas att du förstod.

Multi-testet är ganska chill. [wink]


   
SvaraCitera